يزد/

بيش از 3500 موقوفه استان مربوط به عزاداری حضرت سید الشهداء (ع) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: افزون بر 3500 موقوفه استان یزد مربوط به عزاداری حضرت سید الشهداء می باشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران يزد، حجت الاسلام غلامرضا عادل با اشاره به اینکه بیشترین نیات در موقوفات یزد در باب روضه خوانی حضرت سید الشهدا است افزود: مردم دارالعباده یزد از گذشته با اختصاص بخش از اموال یا املاک خود در قالب وقف برای سید الشهداء (ع) ارادت خود را به خامس آل عبا به اثبات رسانده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد وقف را یک حرکت عظیم فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: در استان دارالعباده یزد، سه هزار و 727 موقوفه با نیت عزاداری حسینی، تعزیه خوانی سید الشهدا و طبخ آش و اطعام وجود دارد.

عادل همچنین افزود: موقوفاتی که در این زمینه از خیرین و واقفین به یادگار مانده در حقیقت پشتوانه اقتصادی برگزاری جلسات عزاداری سید الشهدا (ع) است.

وی با اشاره به وجود خانه های وقف شده در جهت عزاداری حضرت سید الشهدا در محلات قدیمی یزد ادامه داد: خانه وقفی اصفهانیان، منزل وقفی ابراهیم نور الله، منزل موقوفه تاجر تهرانی، خانه هرندی ها، خانه کاجی، منزل موقوفه روان و خانه های موقوفه دیگری در کوچه و محلات شهر یزد وجود دارند که در جهت روضه خوانی خامس آل عبا از سوی واقفین خیراندیش وقف شده که معروف ترین آن ها خانه وقفی امام حسینی در محله بازار نو است.

شایان ذکر است؛ در استان دارالعباده همچنین خانه های غیر وقفی بسیاری نیز در یزد وجود دارد که روضه‌خوانی برای اباعبدالله الحسین (ع) در آنها برقرار بوده و هست و فرهنگ عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)  همه ساله در آن ترویج می شود./ج1
برچسب ها: عزاداری ، یزد ، سیدالشهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.