ترفندهای شبانه؛

فايل‌هاي کاربري کجا ذخيره مي‌شوند؟

هر پروفايل کاربري، مجموعه‌اي از تنظيمات، حقوق دسترسي و فايل و پوشه است. فايل‌ها و پوشه‌هاي مربوط به هر کاربري در ويندوز 8، 7 و ويستا به طور پيش‌فرض در پوشه Users در درايور C ذخيره مي‌شود.اگر برنامه خاصي براي اين فايل‌ها نداشته باشيد، اين محل مناسب‌ترين جا براي ذخيره آن‌هاست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛حقوق دسترسي و تنظيمات، در کليدهاي رجيستري ذخيره مي‌شوند. هر بار که رايانه روشن و کاربر وارد محيط کاربري مي‌شود، کليد‌هاي رجيستري که منحصر به او هستند، از فايل NTUSER.DAT بارگذاري مي‌شوند. در يک دفتر کار که رايانه‌ها و کاربران متعددي دارد، ذخيره اين اطلاعات روي يک رايانه معمولي منطقي نيست. متصدي شبکه بايد نگاهي بسيار دقيق و دائمي به همه رايانه‌ها داشته باشد. چرا که آلوده شدن هر يک از آن‌ها، بخشي از اطلاعات ارزشمند شرکت را نابود مي‌کند. علاوه بر اين که در اين شرايط، هر کاربر بايد پشت يک رايانه خاص بنشيند تا بتواند وارد حساب کاربري اختصاصي خود شود.

مايکروسافت ترتيبي داده است که بتوان اين اطلاعات را در محلي که همه رايانه‌ها به آن دسترسي دارند، ذخيـره کـرد.بـراي اين کار، عبارت View Advanced System Settings را در منوي Start وينـدوز 8 يا 7 وارد کـرده و وارد سربـرگ Advanced شويد. سپس از بخش User Profile گزينه Settings را انتخاب کنيد. حال مي‌توانيد مسير تازه‌اي براي انتقال فايل‌هاي کاربري تعيين کنيد. در مراجعه‌هاي بعدي، سيستم‌عامل، براي يافتن اطلاعات کاربري به اين مسير مراجعه مي‌کند.

اگر تنها با يک رايانه سر و کار داريد، انتقال اين اطلاعات به درايوهايي به غير از درايو C مي‌تواند مزايايي داشته باشد.به عنوان نمونه، مي‌توانيد هميشه فايل‌هايتان را در اين مسير ذخيره کنيد و در هنگام تعويض‌هاي ضروري سيستم‌عامل، بي‌نگراني از اين موضوع که اطلاعاتي از دست خواهيد داد، درايو C را فرمت کنيد. پس از نصب مجدد سيستم‌عامل، مسير سابق را به عنوان مسير ذخيره اطلاعات کاربري جديد، انتخاب کرده تا همه فايل‌ها، تنظيمات و اطلاعات شخصي شما در يک چشم به هم زدن روي ويندوز جديد اعمال شود.

اگر چه بايد به اين موضوع نيز توجه داشت که بخشي از تنظيمات برنامه‌ها نيز در اين پوشه‌ها ذخيره مي‌شوند و ممکن است قرار دادن اين پوشه در درايوهاي ديگر به کند شدن نسبي اجراي برخي از برنامه‌ها و يا نگهداري بي دليل اطلاعات به درد نخور منتهي شود. به همين دليل اين کار تنها به حرفه‌اي‌ها توصيه مي‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار