حجت‌الاسلام والمسلمين درويشيان:

مسئولانی که تخلفات را گزارش نکنند مجازات می‌شوند

بازرس كل خراسان رضوي گفت: بر اساس قانون ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد اگر مسئولين مياني دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه‌هايي شاهد تخلف بوده و موارد را به مراجع ذي‌ربط گزارش ندهند مشمول مجازات مي‌شوند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، رئيس منطقه 2 سازمان بازرسي كل كشور درجلسـه هماهنگي بازرسي كل و هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات اداري و كميته‌هاي انضباطي دستگاه‌هاي اجرايي خراسان رضوي،‌اظهارداشت: در نظام اسلامي نظارت بر عملكرد كارگزاران از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و بر همين اساس است كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران براي قواي سه‌گانه كشور و همچنين مسئولين در رده‌هاي مختلف مسئوليت وظايف نظارتي پيش‌بيني شده است.

بازرس كل خراسان رضوي در زمينه پيشگيري از وقوع تخلفات اداري در دستگاه‌هاي اجرايي گفت: برخورد جدّي با تخلفات كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي يك اقدام پيشگيرانه محسوب مي‌شود. اگر بخواهيم پيشگيري و بازدارندگي از تخلف و انحراف داشته باشيم حتماً بايد بر اساس قانون به‌دقت به تخلفات رسيدگي نماييم.

حجت‌الاسلام درويشيان با اشاره به انواع نظارت و بازرسي در سازمان اظهار داشت: اهداف سازمان بازرسي از تعريف و اجراي برنامه‌هاي نظارت و بازرسي در انواع مختلف آن عبارت از؛ پيشگيري از وقوع جرائم و تخلفات اداري؛ ارتقاي سطح سلامت اداري دستگاه‌هاي اجرايي و صيانت از سرمايه انساني در نظام اداري(به‌ويژه مديران) است.

وي تأكيد كرد: بر اساس قانون ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد اگر مسئولين مياني دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه‌هايي شاهد تخلف بوده و موارد را به مراجع ذي‌ربط گزارش ندهند مشمول مجازات مي‌شوند.

بازرس كل خراسان رضوي گفت: گزارش‌هاي اختصاصي ارسالي به مراجع قضايي و مراجع رسيدگي‌كننده به تخلفات اداري كاركنان دستگاه‌ها از هر نظر متقن بوده و اگر در هر يك از آن گزارش‌ها به مواردي از تخلف اشاره مي‌نماييم موضوع كاملاً براي ما محرز مي‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين درويشيان با ذكر اين مطلب از رؤساي هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي استان خراسان رضوي خواست كه رسيدگي به گزارش‌هاي اختصاصي(حاوي ذكر موارد تخلفات اداري) ارسالي از سوي اداره كل بازرسي استان را در اولويت قرار دهند.

بازرس كل خراسان رضوي تصريح كرد: بر اساس آيين‌نامه اجرايي قانون تشكيل سازمان بازرسي كل كشور تصميم داريم همراه با ارسال گزارش‌هاي اختصاصي( حاوي ذكر موارد تخلفات اداري) به دستگاه‌ها( در استان يا در مركز كشور) از اين پس نمايندگاني را جهت ارائه اطلاعات لازم به اعضاي هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري در زمينه رسيدگي به گزارش‌هاي ارسالي اعزام نماييم.

رئيس منطقه 2 سازمان بازرسي خاطرنشان کرد: يكي از سياست‌ها و برنامه‌هاي پيشگيرانه اداره كل بازرسي استان ارسال گزارش‌هاي نظارتي هشداردهنده به هنگام به مقامات مسئول است. وي تصريح كرد: انجام اصلاحات ساختاري از جمله در زمينه نظام توزيع اعتبارات يكي از پي گيري‌هاي سازمان بازرسي كل كشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار