مشهد/ افزوده شدن 886 نسخه کتاب عربی و لاتین:

به منابع کتابخانه آستان قدس رضوی

تعداد 635 عنوان کتاب عربی و لاتین در 886 نسخه، از یازدهمین نمایشگاه کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی تهران، توسط کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئیس سازمان کتابخانه آستان قدس رضوی منابع خریداری‌شده را بیشتر در موضوع‌های اسلام، ایران‌شناسی، تاریخ ایران، ادیان و مذاهب و هنرهای اسلامی دانست و تشریح کرد: «این سازمان، سه ماه پیش از برگزاری نمایشگاه، جهت تهیه برخی منابع لاتین و عربی از خارج از کشور، به انتشارات مربوطه سفارش داده بود».

محمدهادی زاهدی، منابع لاتینِ تازه‌خریداری‌شده را 337 عنوان در 450 نسخه و منابع عربی را 298 عنوان در 436 نسخه ذکر کرد و افزود: «تعداد دیگری از منابع لاتین، در لیست سفارش قرار دارند تا از ناشران خارجی خریداری شوند».

وی با تأکید بر این که «نمایشگاه کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی» در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی ایران در این حوزه، پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شمار می‌آید، اذعان داشت: «این نمایشگاه، هر ساله با عرضه جدیدترین کتاب‌های علمی و تخصصی در شاخه‌های گوناگون، نیاز قشر دانشگاهی و پژوهشگران را برای دست‌یابی به تازه‌های نشر جهان، مرتفع می‌سازد».

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: «به غیر از تهيه منابع تازه‌انتشاریافته چاپی به زبان‌های لاتین و عربي، آشنایی با ناشران، کارگزاران و شرکت‌های پخش منابع لاتین، از دیگر اهدافِ بازدید از این نمایشگاه بود»./س

برچسب ها: ورود ، نسخه ، عربی ، لاتین ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.