معاون اداره‌کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

انتقال مسگران و چاقوسازان زنجانی به منطقه صنعتی/آموزش 1000 هنرآموز صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زمینی به صنعتگران صنایع‌دستی در رشته‌های چاقو و مس استان زنجان در یک منطقه صنعتی اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران لطیف کریمی‌سوره اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در زمینه آموزش رشته‌های صنایع‌دستی در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان زنجان در دو بخش برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: در روش نخست بودجه مورد نیاز آموزش به صورت پیمانی جذب و قرارداد مربوط با شرکت‌های آموزش‌دهنده منعقد می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 38 میلیون تومان اعتبار برای آموزش هشت رشته صنایع‌دستی در سال‌جاری پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: قلم‌زنی، سفال، گلیم‌بافی، پرده‌بافی و جاجیم‌بافی از جمله این رشته‌ها به شمار می‌رود.

کریمی‌سوره با بیان اینکه در این مرحله از آموزش‌ها، 760 نفر هنرآموز در استان زنجان آموزش می‌بینند، ادامه داد: 10 رشته صنایع‌دستی نیز به روش استاد – شاگردی در استان آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 18 نفر از استادکاران صنایع‌دستی استان زنجان برای آموزش 10 رشته مورد نظر انتخاب شده‌اند، اذعان داشت: رشته‌هایی چون چاقو، مس، ملیله و ... در این مرحله به متقاضیان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 232 نفر از متقاضیان در روش استاد – شاگردی آموزش‌های لازم را در رشته‌های مورد نظر دریافت می‌کنند، افزود: هنرآموزان بر اساس علاقه‌ای که دارند، به استادان معرفی می‌شوند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه سه یا چهار هنرآموز برای هر استادکار معرفی می‌شود، ابراز داشت: این آموزش‌ها در قالب سه دوره تعریف شده است.

کریمی‌سوره یادآور شد: شاگردان و هنرآموزان در این شیوه طی سه ماه می‌توانند اقلام ریزی را تولید کنند اما برای پیشرفت باید دوره‌های تکمیلی را نیز بگذرانند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در آینده‌ای نزدیک قراردادها برای آغاز دوره‌های آموزش صنایع‌دستی به روش استاد – شاگردی در استان زنجان منعقد می‌شود.
برچسب ها: زنجان ، مسگران ، چاقوسازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.