برگزاری بیش از 2هزار پایگاه و برنامه سلامت محور به مناسبت هفته دیابت

معاون پیشگیری اداره سلامت شهرداری تهران از برگزاری بیش از 2هزار پایگاه و برنامه سلامت محور به مناسبت هفته دیابت خبر داد.

قهرمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به نام گذاری 27 آبان الی 3 آذر به عنوان هفته دیابت و نیز اهمیت پیشگیری و آموزش این موضوع اظهار داشت: برنامه ها‌یی به مناسبت این هفته از سوی اداره کل سلامت شهرداری در سطح مناطق شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ارسال 18 هزار پیا‌‌مک به شهروندان به مناسبت هفته ملی دیابت و ویژه برنامه های آن افزود: 408 پایگاه، نمایشگاه و نیز ایستگاه سلامت با موضوع دیابت و ارائه خدمات مشاوره، تغذیه و ویزیت رایگان در محل بوستان ها ، خانه های سلامت، مساجد، حسینیه‌ ها، سرای محلات، میا‌دین بزرگ شهر ونیز برخی از مجموعه های فرهنگی و‌آموزشی دایر گردیده است.

معاون پیشگیری اداره سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: این طرح با همکاری مرکز بهداشت شمیرانات مرکز بیماریهای خاص، ان جی او ها، و نیز برخی دانشگاه ها صورت خواهد پذیرفت.

قهرمانی ادامه داد: 396 پایگاه غربالگری دیابت، 145 تور آموزشی و تفریحی، با موضوع دیابت و نیز 74 مسابقه فرهنگی و آموزشی با عناوین سلامت، دار‌ت، دوچرخه سواری، آشپزی، کار‌دستی، مسابقه بهترین جمله، شطرنج وغیر‌ه برگزار می گردد.

وی ضمن بیان توزیع 90228 مورد اغلام آموزشی با موضوع دیابت و نیز برگزاری 99 جشنواره غذای سلامت با محوریت غذای دیابتی، سفره سلامت، خوراک سالم و نیز عر‌قیات سنتی افزود: حلقه های آبی به منظور هفته دیابت در پارکها، میا‌دین شهر و میدان آزادی تشکیل خواهند شد.

معاون پیشگیری اداره سلامت شهرداری تهران با یاد آوری عضویت 22 هزار نفر از شهروندان تهرانی در کانونهای پیشگیری از دیابت به برگزاری 54 پیاده روی نمادین در اطراف بوستانها به خصوص بوستان مادران اشاره کرد و گفت: ‌نور پردازی برج میلاد و برج آزادی و نیز استقرار 8 اتوبوس و 18 تاکسی دیابت از برنامه های دیگری است که این هفته اجرا می شود.

قهرمانی اظهار داشت: 137 پایگاه غربالگری ویژه در سطح ایستگاههای مترو، خانه های سلامت، پایانه آزادی، برج میلاد، میعا‌د گاه نماز جمعه، هرم حضرت عبدالعظیم حسنی (س) سازمان پایانه ها، پارکها و برخی مراکز دیگر از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده شهرداری تهران است که همچون سنوات گذشته امسال نیز با هدف خدمات رسانی، پیشگیری و آگاهی شهروندان نسبت به بیماری دیابت دایر گردیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری همایش دیابت و تقدیر از دبیران فعال 12 منطقه تهران عیادت از بیماران خاص،‌ سالمندان، جانبازان ، معلولان ونیز تجلیل از دبیران محلی دیابت با اهدای گلو‌کومتر و نیز افرادی که قند خون خود را کنترل نموده ا‌ند از دیگر برنامه های اجرای اداره سلامت به منظور هفته دیابت است.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: تغذیه ، ویزیت ، مساجد ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار