بجنورد/

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: عزاداری های سنتی و آئینی در گسترش فرهنگ خراسان شمالی تاثیرگذار است.

امام جمعه ی بجنورد گفت:گسترش فرهنگ عزاداری های سنتی و آئینی در آشنایی مردم کشور با آداب و رسوم مناطق مختلف بسیار تاثیرگذار بود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی درباره عملکرد و نقش رسانه دیداری و شنیداری صدا و سیما در ایام سوگواریهای محرم گفت : نقش صدا وسیما در انعکاس عزاداری ها و سوگواریهای مردم مناطق مختلف کشور در دهه اول محرم قابل تقدیر است .

امام جمعه بجنورد افزود : پخش مراسم عزاداری و سوگواری مردم مختلف کشور در گسترش فرهنگ عزاداری های سنتی و آئینی و نیز آشنایی مردم کشور با آداب و رسوم مناطق مختلف بسیار تاثیرگذار بود .

وی نمایش شور و عشق حسینی در دور‌ترین مناطق استانها را یکی از نکات برجسته خواند و گفت: این موجب گسترش وحدت و همدلی بیشتر بین اقوام مختلف می شود .

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین به ویژه برنامه های این ایام اشاره کرد و افزود: پخش برنامه ها و سریالهای مذهبی و توجه ویژه به دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر در قالب دیدگاه های کارشناسی از جمله موفقیت های رسانه ملی و شبکه استانی در دهه اول ماه محرم بود .

وی ابراز امیدواری کرد : رسانه ملی و شبکه استانی با استفاده از دیدگاه کارشناسان و نخبگان در برنامه سازیهای ماه محرم و صفر بیش از پیش موفق عمل کند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.