اراک/

45 درصد واگنهای باری درحال سیر کشور در اراک تولید شده است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: 45 درصد ناوگان ریلی حمل بار در حال سیر درکشور، ساخت شرکت واگن پارس اراک است

مختاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این شرکت به عنوان بزرگترین واحد تولید خودروهای ریلی درخاورمیانه سالانه ظرفیت تولید یکهزار و 500 دستگاه انواع واگن‌های باری را دارد.


وی گفت : دانش فنی خودروهای ریلی در حوزه حمل بار در این شرکت بومی سازی شده و با حمایت دولت،توان تامین صدردصدی خودروهای باری خطوط ریلی کشور که در سند چشم انداز 20 ساله نظام تدوین شده در این شرکت مهیا است.


وی افزود : 48 دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره ساخت این شرکت هفته جاری به ناوگان ریلی کشور پیوست که هر کدام از این واگن ها دارای 30 تن وزن، 20 متر طول و بار محوری 22 و نیم تن است و قابلیت بارگیری مواد معدنی به میزان 60 متر مکعب را دارد.


مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت : این واگنها مربوط به قرارداد واگن پارس با شرکت توکاریل بوده که ساخت 400 دستگاه واگن باری را شامل می شود.


مختاری حداکثر سرعت این واگن ها با بار را یکصد کیلومتر در ساعت و بدون بار 120 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود : با تحویل این واگن‌ها به شرکت بهره بردار، ظرفیت حمل بار در ناوگان ریلی یک و نیم میلیون تن در سال افزایش یافت.


شرکت واگن پارس در سال 1363 با سرمایه گذاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع و راه آهن جمهوری اسلامی در اراک تاسیس شده و در زمینه تولید محصولات متنوعی از خودروهای ریلی شامل انواع واگن های باری و لبه بلند، لوکوموتیوهای دیزلی شش محوره، قطارهای مترو، ترنست و بوژی فعالیت دارد.


خودروهای ریلی تولیدی این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهایی چون سودان، کوبا، سوریه، بنگلادش و چین صادر شده است./ز

برچسب ها: واگن ، اراک ، ناوگان ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.