رژیم صهیونیستی سامانه رهگير موشکي جدید خود را آزمايش کرد

مقامات صهیونیست اعلام کردند روز چهارشنبه سامانه رهگير موشکي جديد اسرائيل که با همکاري آمريکا ارتقا يافته است، با موفقيت آزمايش شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ سامانه ديويدز اسلينگ - که مقامات اسرائيلي مي گويند سال آينده براي استقرار آماده خواهد شد - ، به منظور هدف قرار دادن و سرنگوني موشک‌هاي با برد بين 100 تا 200 کيلومتر طراحي شده است.

اين سامانه جديد تکميل کننده قدرت سامانه هاي رهگير موشکي با برد کوتاه گنبد آهنين و موشک هاي رهگير بالستيک ارو است و ارائه کننده سپر چند جانبه‌اي است که اسرائيلي‌ها با کمک واشنگتن در حال توسعه دادن آن هستند. هم سامانه گنبد آهنين و هم سامانه ارو تقريبا عملياتي شده اند.

جديد ترين آزمايش رهگير موشکي ديويدز اسلينگ در زماني صورت گرفته است که اسرائيل تهديدهاي خود را عليه ايران تکرار کرده است.

ايران تأکید دارد که برنامه هسته‌اي‌اش صلح آميز است و روز چهارشنبه مذاکرات هسته اي را با قدرت هاي جهان در ژنو از سر مي گيرد.

وزارت جنگ اسرائيل اعلام کرد صبح روز چهارشنبه ، سامانه رهگير موشکي ديويدز اسلينگ يک « موشک بالستيک با برد کوتاه » را در جنوب فلسطين اشغالي سرنگون کرد.

اين سامانه رهگير موشکي سال گذشته نخستين آزمايش عملياتي خود را انجام داد.

سامانه ديويدز اسلينگ - که به مجيک وند معروف است -  به صورت مشترک توسط شرکت سيستم هاي دفاعي پيشرفته موسوم به رافائل - متعلق به  اسرائيل - و شرکت آمريکايي ريتون توليد مي شود.

شرکت رافائل همچنين سازنده سامانه رهگير موشکي گنبد آهنين است ، سامانه اي که کنگره آمريکا آن را به صورت گسترده تأمين مالي مي کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار