کرمان/

همه اسناد دفترچه ای تا سال 94 باید به سند کاداستری تبدیل شوند

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به طرح تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای با اسناد جدید کاداستری ، از مردم خواست با مراجعه به ادارات ثبت در سطح استان برای تعویض اسناد خود اقدام کنند.

رضا طالبی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت : طرح تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد جدید کاداستری از سال 90 در سراسر استان کرمان شروع شده است و باید تا سال 94 پایان یابد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز این طرح تاکنون 209 هزارو 283 سند کاداستری در استان کرمان صادر شده است ، افزود : از این تعداد 41 هزار و 27 سند کاداستری" امسال" در استان صادر شده که 90 هزار 804 فقره سند مربوط به شهروندان کرمانی بوده است.

طالبی زاده تعداد اسناد دفترچه ای و کاداستری در سراسر استان را 829 هزارو 800 سند عنوان و خاطرنشان کرد: هم اکنون 209 هزار و 283 فقره سند کاداستری در استان صادر شده است و 620 هزارو 517 سند دفترچه ای هم در اختیار مردم است که باید برای تعویض آن با سند کاداستری مراجعه کنند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه سند کاداستری یک طرح جهانی است ، افزود: این اسناد زمینه انجام تخلفات ملکی و درج مشخصات غلط در اسناد را به طور کامل از بین می برد.

طالبی زاده با اشاره به اینکه در اسناد کاداستری ، مختصات جغرافیایی ملک از طریق نقشه utm مشخص است ، تصریح کرد : سند کاداستری به لحاظ اینکه هولوگرام دارد از جعل اسنادی که از قبل وجود داشته است ، جلوگیری می کند.

وی از مردم خواست با در دست داشتن مدارک خود ، برای تعویض سند دفترچه ای با سند کاداستری که یک هفته ای تحویل آنها می شود ، به ادارات ثبت سطح استان که 16 واحد ثبتی هستند ، مراجعه کنند./س
برچسب ها: اسناد ، دفترچه ای ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.