تکرار/ انصاری در گفتگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران خبرداد

آغاز سفرهای استانی رئیس‌جمهور از خراسان رضوی/ درخواست مجمع نمایندگان تهران برای دیدار با روحانی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور کشورمان گفت: مجمع نمایندگان تهران درخواست خود را برای دیدار با رئیس‌جمهور ارسال کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین "مجید انصاری" معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفتگوی مشروح با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی دیدارهای هفتگی مجمع نمایندگان استان‌های کشور با رئیس‌جمهور گفت: بنده براساس تجربه چندین دوره‌ای که در مجلس بوده‌ام و با توجه به اینکه مسئولیت معاونت پارلمانی محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق کشورمان را نیز برعهده داشتم باید بگویم به یک جمع بندی از مجموعه مراجعات نمایندگان و درخواست‌های آن‌ها برای برقراری ارتباط بادولت و نگاهی که به سفرهای استانی رئیس‌جمهور در ادوار گذشته وجود داشت؛ رسیده‌ام.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: به این جمع‌بندی رسیدیم که روابط میان دولت و مجلس به صورت یک ساماندهی منظم ادامه داشته باشد، از این روی طرح دیدارهای مجمع نمایندگان استان‌های کشور با رئیس جمهور را مطرح کردیم.

وی افدامه داد: دیدار نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور می‌تواند انعکاس‌دهنده بخشی از مسائل اجتماعی و همچنین مسائل فی‌مابین دولت و مجلس باشد.

انصاری تصریح کرد: نمایندگان مجلس نمایندگان مردم هستند که از نزدیک با مشکلات مردم آشنا بوده و اطلاعات‌شان از مسائل مردم به روز است و در سطح کلان نیز نمایندگان مجلس در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف شرکت دارند از این رو انتقال مسائل از طریق نمایندگان به دولت در راستای شناسایی خواسته‌های مردم بسیار موثر است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتقال خواسته‌های مردم از طریق نمایندگان به دولت بسیار شایسته و ارزشمند است اظهار داشت: ممکن است در برخی از موارد نمایندگان ملت به برخی از مسائل انتقادات و یا پیشنهاداتی داشته باشد که اینگونه موارد و نقد عملکردها از سوی نمایندگان ملت یک موهبت محسوب شده و در حل مشکلات و پیشرفت ملت نقش تاثیرگذاری دارد.

انصاری تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید یکی از اولویت‌های اصلی دکتر روحانی که در برنامه‌های انتخاباتی بعد از انتخابات و همچنین برنامه‌های تلویزیونی مطرح شده، تاکید بر استقبال از نقد سازنده است از این رو دولت تاکید دارد که برای تحرک و پیشرفت بیشتر با نمایندگان مجلس تعامل سازنده‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما در معاونت پارلمانی مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف ارتباط دولت و مجلس در سطوح مختلف را برنامه‌ریزی و سازماندهی کردیم که اولین برنامه در دولت تدبیر و امید منوط به جلسه مشترک میان دولت و مجلس بود که خوشبختانه جلسه بسیار سازنده و خوبی بود و با بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک همزمان شده بود که شاهد بودیم دکتر روحانی در این جلسه گزارش مبسوطی را ارائه دادند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جلسه مشترک میان دولت و مجلس مورد استبقال نمایندگان قرار گرفت ادامه داد: در این جلسه پیشنهاداتی از سوی رئیس مجلس برای برقراری تعامل سازنده میان دولت و مجلس داده شد که به حمد خدا شاهدیم این موضوع تا به امروز بر همین روال طی شده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شروع به کار دولت تدبیر و امید درخواست‌های مکرری را به صورت فردی و جمعی و کمیسیونی برای دیدار با دکتر روحانی ارائه کردند که با توجه به وقت کم رئیس‌جمهور و  با توجه به اینکه در آغاز راه دولت  هستیم، امکان پاسخگویی به ملاقات‌های فردی وجودنداشت. لذا، معاونت پارلمانی به رئیس‌جمهور پیشنهاد داد تا ملاقات‌ها به صورت مجامع نمایندگان استانی که در مجلس حضور دارد انجام شود.

انصاری تاکید کرد: برقراری ملاقات‌های رئیس‌جمهور با مجمع نمایندگان استانی به دلیل اینکه در این دیدارها مطالبات بسیاری از استان‌ها مطرح می‌شود فواید بسیاری را در حل مشکلات کشور دارد.

وی افزود: دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان علی‌رغم فشارها و مشغله‌های کاری که دولت در ابتدای کار خود با آن روبرو است علاقمندی خود را برای دیدار با نمایندگان مجلس نشان داده و دوشنبه‌ها مابین ساعت 9:30 تا 10 صبح با مجمع نمایندگان استان‌ها دیدار می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: در حال حاضر از آغاز کار دولت یازدهم،  رئیس‌جمهور کشورمان با مجمع نمایندگان استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و زنجان و مجمع نمایندگان اقلیت‌های مذهبی دیدار داشته اند که این ملاقات‌ها بسیار خوب بوده است و در این دیدارها نمایندگان جمع بندی‌های مختلفی را از مسائل و مشکلات کلان استان‌های خود ارائه می‌دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: دیدار نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور در بر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار