سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس: فراکسیون ورزش نگاه حمایتي به گودرزی دارد/کفاشیان علیرغم همه نقدها، بسيار باتجربه است

سید هادی حسینی گفت: حساسیت خاصی در مجلس برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان بود که حالا پس از انتخاب گودرزی باید به وی کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: حساسیت خاصی در انتخاب وزیران در مجلس دیده شد ای کاش آقای صالحی امیری به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب می‌شد.

بعد از عدم رای اعتماد به وی، سجادی معرفی شد که نمی‌دانم به چه دلیلی رای نیاورد. شاید مقایسه بین وی و صالحی باعث عدم رای اعتماد به مجلس به ایشان شد. خوشبختانه گودرزی رای آورد و همه ما باید به وی کمک کنیم.

وی عنوان کرد: اختلافي بین مجلس و دولت یازدهم نيست. البته کج‌سلیقگی‌هایی در دو گروه وجود دارد. معتقدم هنوز یخ‌های گذشته دولت و مجلس آب نشده است. مجلس حق دارد در حوزه جوانان حساسیت داشته باشد و البته حالا باید به گودرزی کمک بیشتری کنیم.

وی تصریح کرد: گودرزی در رشته کشتی و واليبال کارت مربیگری داشت. آن چه برای وی لازم است دقت بیشتر در امور اجرایی حوزه ورزش است. باید این بخش را نيز مثل بخش علمی تقویت کند.

حسینی تاکید کرد: نگاه فراکسیون این است که حامی وزیر انتخابی باشد تا فضای ورزش به صورت خوبی کلید بخورد ما هم قبل و بعد از انتخاب با وزیر منتخب جلسه داشتیم و ایشان دیده‌گاه خود را مطرح کرد.

وی عنوان کرد: گودرزی از حیث موارد قانونی نیاز به کمک مجلس دارد و ما نیز چنین کمکی را به ایشان خواهیم کرد. باید رایزنی‌‌ها آغاز شود و کمبودها و کسری‌ها رفع شود.

وی اظهار کرد: گودرزی باید از میانبرها استفاده کند. علاقه‌مندان زیادی در بیرون از فضای ورزش آمادگی کمک به ورزش را دارند ما سرانه ورزشی کمی داریم.

دکتر حسینی ادامه داد: در بخشی از کشور ما مردم به لحاظ مالی در مضیقه هستند و امکان استفاده پولی از ورزش را ندارند اما جمع زیادی با وجود امکان مالی، فضایی برایشان تهیه نشده است در چنین فضاهایی می‌توان فرصت‌هایی برای قهرمانان ایجاد کرد.

وی افزود: بخش خصوصی می‌تواند تا حدود 60-70 درصد فضاها را پوشش دهد. باید به کیفیت بالا و سرعت زیاد ساخت فضاهای ورزشی اهمیت دهیم. در شهرها نیز می‌توان از طریق شهرداری‌ها و شوراهای و یا سرمایه‌گذارها کمک گرفت.

وی تصریح داشت: متاسفانه سیستم تربیت بدنی براساس فعالیت بیشتر، بودجه نمی‌گذارد .هیچ ضرورتی برای وجود هیئت در همه استان‌ها در فدارسیون‌ها ورزشی نیست. این اشکالی است که در ساختار مجموعه ورزش وجود دارد در صورتی که می‌توان با 10 استان کار کرد و نتیجه هم گرفت.

وی در خصوص اولویت‌های اصلی ورزش بیان کرد: تغییر نگاه به ورزش و تقسیم کار مناسب در ورزش و ساختاری جدید از اولویت‌های اصلی ورزش ماست. وزیر ورزش باید وزیر ورزش باشد. ساختارسازی و برنامه‌ریزی و دورنمای مناسب برای ورزش الزامی است تداخل وظایف باید برداشته شود و دخالت هم کم شود.

وی افزود: هرکس در ورزش آمده از صفر شروع کرده و این نادرست است. افراد از جنس ورزش باید در رشته‌های ورزشی گماشته شوند. کفاشیان علیرغم همه نقدها مسیر خود را طی می‌کند و ظرفیت برخوردها را دارد که تجربه وی را می‌رساند و قوی حرکت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همين جا اعلام مي کنم که فراکسیون ورزش آمادگی این را دارد که در ابعاد مختلف به گودرزی کمک کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حسینی ، فراکسیون ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار