هشدار درباره گودبرداری در روزهای بارانی؛

سقوط بیل مکانیکی داخل محل گود برداری/جزئیات شب سخت آتش نشان‌ها

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران سقوط بیل مکانیکی به داخل محل گود برداری در خیابان ولیعصر‌ خبر داد.

جلال ملکی در بیان خبر فوق به خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: عصر روز گذشته در ساعت 16:49 دقیقه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از سقوط یک دستگاه بیل مکانیکی به داخل محل گود برداری در خیابان ولیعصر‌ بالاتر از مهد‌یه مطلع شد و بلافاصله دو ایستگاه آتش نشانی عازم محل شد.

وی ادامه داد: این حادثه در یک زمین 500 متری که 8تا 10 متر گود برداری شده بود رخ داد.

راننده بیل مکانیکی در کنار گود برداری مشغول حفاری بود که به دلیل بی احتیاطی راننده و سست بودن زمین به علت بارندگی،‌دیواره ضلع شرقی محل گود برداری و بخش کوچکی از پیاده رو نشست کرد و بیل مکانیکی به داخل محل گود برداری سقوط می کند.

ملکی افزود : خوشبختانه به راننده بیل مکانیکی آسیبی‌ نرسیده فقط یک کارگر که در داخل محل گود برداری مشغول کار بود در پی این سقوط مصدوم شد.

آتش نشا‌نان بلافاصله کارگر را خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند سپس محل ایمن سازی شد و از تردد افراد جلوگیری به عمل آمد و همچنین محل تحویل مالک و عوامل شهرداری شد.

گفتنی است عملیات در ساعت 18:44 دقیقه به پایان رسید و علت حادثه سست بودن زمین در پی بارندگی های اخیر بود.

این مقام مسئول در آتش نشانی به مالکین محل گود برداری توصیه کرد: در روزهای بارانی تا حد امکان از خودروهای سنگین در اطراف محل گود برداری استفاده نکنند.

شب سخت آتش نشان‌ها/شکستن لوله فاضلاب د‌رمحل گود برداری حادثه ساز شد

جلال ملکی در‌گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران درباره حادثه دیگری در پایتخت اظهار داشت: در ساعت 00:32 دقیقه بامداد امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از نشت فاضلاب در‌محل گود برداری و همچنین تخریب قسمتی از دیوار محل گود برداری در‌خیابان وحدت اسلامی بعد از اداره آگاهی مطلع شد و بلافاصله آتش نشانا‌ن عازم محل شدند.

وی ادامه داد: این حادثه در یک زمین 300 متری که به عمق 8 متر گود برداری شده بود اتفاق افتاد .

گفتنی است به دلیل نامشخص لوله فاضلاب در محل گود برداری شکسته شده و مقدار زیادی فاضلاب در ضلع شمالی زمین محل گود برداری جمع و باعث تخریب دیوار ضلع شمالی و سپس شکستن لوله آب شد و همچنین قسمتی از پیاده راه نیز تخریب شده بود.

ملکی اظهار داشت، ساختمان مجاور محل گود برداری با خطر ریزش مواجه بود آتش نشانان در اولین اقدام ساکنان ساختمان را تخلیه کردند .

عوامل اداره آب نیز جریان آب را قطع کردند و پس از ایمن سازی و تخلیه فاضلاب در ساعت 3:15 دقیقه صبح عملیات را به پایان بردند.

خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدوم در پی نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نصف نفر
۰۰:۲۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
پس عکساش کو
آخرین اخبار