اراک/

220 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دلیجانی خریداری شد

رییس تعاون روستایی دلیجان گفت: با اتمام کار خرید گندم در مجموع 220 تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان با نرخ تضمینی و توافقی خریداری شد.

 رسولی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: 173 تن از گندم های خریداری شده با نرخ تضمینی توسط دو مرکز خرید به سیلوهای اراک جهت تهیه آرد حمل شد.
وی گفت: برای خرید گندم با نرخ تضمینی در مجموع یک میلیارد و 384 میلیون ریال توسط بانک عامل و به دستور شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی به کشاورزان دلیجان پرداخته شده است.
وی تصریح کرد: اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی دلیجان نیز امسال محصول گندم و جو مازاد بر نیاز مصرفی کشاورزان را به ترتیب با قیمت های هشت هزار و شش هزار و 800 ریال به ازای هر کیلوگرم بصورت توافقی خریداری کرد.
رسولی بیان داشت: این اتحادیه 376 میلیون ریال برای خرید 47 تن گندم و 217 میلیون و 600 هزار ریال برای خرید 32 تن جو به قیمت توافقی به کشاورزان منطقه پرداخت کرده است.
رییس تعاون روستایی دلیجان گفت: پارسال به علت تفاوت قیمت بازار آزاد و دولتی محصول گندم نرخ تضمینی هرکیلوگرم چهار هزار و 200 ریال و بازار آزاد شش هزار ریال، خرید تضمینی در این خطه انجام نشد، اما عاملان خرید توانستند 46 تن گندم با قیمت توافقی به ازای هر کیلوگرم چهار و 200 ریال خریداری کنند.
رسولی افزود: تمامی گندم های خریداری شده با نرخ تضمینی برای تولید آرد به سیلوهای اراک حمل و خریدهای توافقی برای تامین مصارف خانگی، بذر، نذورات و دان مرغی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
وی بیان داشت: سه انبار شهرستان دلیجان در مجموع با گنجایش یک هزار و 500 تن، کار ذخیره سازی محصولات کشاورزی منطقه را انجام می دهند./
برچسب ها: خریداری ، گندم ، مازاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.