فرمانده پلیس راه نا‌جا؛

آغاز طرح زمستانی ترافیکی از نیمه دوم آذر در 27 استان/ افزیش 8.5 درصدی تیم های عملیاتی نسبت به سال گذشته

فرمانده پلیس راه نا‌جا گفت: طرح زمستانی ترافیکی از نیمه دوم آذر ماه و به صورت همزمان در 27 استان کشور آغاز می شود و تیمهای عملیاتی در این طرح افزایش 8.5 درصدی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار مهماندار فرمانده پلیس راه ناجا در نشست هماهنگی طرح ترافیکی زمستان 92 اظهار داشت: کاهش حوادث و سوانح جاده ای بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری از سازمانهای دخیل مبنی بر اینکه تلاش را بیشتر کنید و حوادث و سوانح را به حداقل ممکن برسانید از اولویت های اصلی کمیته عملیات و اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی است.

فرمانده پلیس راه نا‌جا ادامه داد: 5 سازمان اصلی در حوزه جاده راهور ناجا، راهدار جاده ای، هلال احمر، اورژانس و وزارت کشور هستند که خدمات طرح ترافیکی زمستانی را انجام می دهند.

وی با اشاره به استانهای دارای  بیشترین افزایش کشته ها درسوانح جاده ای بیان داشت: بیشترین تلفات جاده ای مربوط به استان  سیستان و بلوچستان با 34 درصد و پس از آن تهران، یزد، بوشهر و هرمز‌گان در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم وسایل نقلیه در شکل گیری در سال91 ،59.9 درصد در زمستان به 62.5 درصد افزایش یافته است.

سردار مهماندار با اشاره به بیشترین علت حوادث برون شهری اظهار داشت: عدم توجه به جلو و پس از آن تخطی از سرعت مطمئنه‌ از مهمترین علل حوادث برون شهری در سال 91 بوده است.

وی گفت: در محورهای اصلی 51 درصد حوادث را داشته که در زمستان به 62 درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده پلیس راه تهران با بیان وظایف هریک از دستگاههای مذکور در دستور ا‌لعمل مشترک خاطرنشان کرد: از اهداف اصلی این دستور العمل‌ مشترک افزایش هماهنگی دستگاههای مسئول در طرح ترافیک زمستانی، تسهیل در عبور و مرور-امداد رسانی به در‌راه ماند‌گان است که این طرح از نیمه دوم آذر ماه به صورت همزمان در 27 استان کشور آغاز می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرمانده ، سیستان ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.