ترکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

توافق هسته‌ای آغاز راه جدیدی برای تعامل سازنده با جهان

مشاور رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه توافق هسته‌ای ژنو نمادی از موفقیت اخلاق و تدبیر در مقابل افراط و بی‌اخلاقی است، گفت:‌ موفقیت هسته‌ای کشور آغاز یک راه جدید برای تعامل سازنده با جهان بوده و شروعی برای موفقیت‌های بعدی کشور به حساب می‌آید.

"اکبر ترکان"  مشاور رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، درباره تاثیر توافقات هسته‌ای ژنو در کشورمان گفت: روند به وجود آمده در جریان مذاکرات هسته‌ای، آغاز خوبی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: توافقات صورت گرفته در زمینه هسته‌ای به معنای پایان کار نیست ولی خدارا شاکریم که آغاز خوبی برای این موضوع در دولت تدبیر و امید رقم خورد تا کشورمان بتواند روابطش را در سطح عالی همانطور که در سند چشم‌انداز پیش‌بینی شده در راستای تعامل سازنده با جهان به پیش ببرد.

ترکان اظهار داشت: شاید بتوان گفت این توافق هسته‌ای نمادی از موفقیت اخلاق و تدبیر و تفکر در مقابل افراط و بی‌اخلاقی بود.

وی ادامه داد: راهی که رئیس‌جمهوری کشورمان در این مدت محدود انتخاب کرده مسیر تعامل با جهان است و تیم منتخب سیاست‌خارجی کشورمان با حرکت در این مسیر به دنبال دستیابی به اهداف کلان نظام در عرصه‌های داخلی و بین‌الملل است.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده با تلاش، پیگیری و پشتکار توانست اولین موفقیت بزرگ خود را ضمن حفظ حقوق هسته‌ای ملت کسب و تمامی تهدیدهای نظامی و غیرنظامی دشمنان علیه کشور را بدین طریق دفع کند.

ترکان به تاثیرات مذاکرات ژنو بر سیاست و اقتصاد کشور اشاره و بیان داشت: موفقیت هسته‌ای کشور آغازی بر یک راه جدید برای تعامل سازنده با جهان است و این موفقیت شروعی برای موفقیت‌های بعدی کشور به حساب می‌آید.

وی در پایان درباره تاثیرات سازنده انجام توافقنامه هسته‌ای در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: کاهش قیمت دلار و سکه بعد از امضای توافقنامه گویای تاثیرگذاری موفقیت مذاکرات در طی یک ماه اخیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار