ترکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دبیر منطقه آزاد ماکو هفته آینده انتخاب می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: در حال حاضر چندنفر به عنوان گزینه‌های تصدی دبیر منطقه آزاد ماکو مطرح هستند که در هفته آینده گزینه نهایی انتخاب خواهد شد.

"اکبر ترکان"  مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران درباره افزایش بهره‌وری از مناطق آزاد در دولت یازدهم اظهارداشت: طبق برنامه قرار است مناطق آزاد الگوی توسعه ایرانِ 1404 باشد لذا هویت حاکم در این مناطق باید بر این اساس شکل بگیرد.
 
وی در ادامه افزود: اگر تصور براین است که ما می‌خواهیم در ایرانِ 1404 ، جامعه‌ای توسعه‌یافته و متکی بر علم و فناوری داشته باشیم باید در مناطق آزاد با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنیم تا بتوانیم این سند را در تمام بخشهای جامعه ایرانی به کار ببیندیم.
 
مشاور رئیس‌جمهور همچنین درباره ملاک‌های انتخاب مدیران عامل مناطق آزاد اظهار داشت: ما درصدد هستیم دولتی بدون فساد، رشوه‌خواری و تبعیض را مدیریت کنیم، از این رو در انتخاب مدیران مناطق آزاد نیز با توجه به ملاک‌های لازم وارد عمل می‌شویم.
 
وی درباره انتخاب دبیرمنطقه آزاد ماکو تصریح کرد: " قربانعلی سعادت" استاندار آذربایجان غربی کار خود را در این استان به تازگی آغاز کرده، در حال حاضر چندنفر نیز به عنوان گزینه‌های تصدی پست دبیر منطقه آزاد ماکو مطرح هستند که انشاءالله در هفته آینده گزینه نهایی انتخاب خواهد شد.
 
دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نتایج توافق هسته‌ای ژنو در جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور گفت: بعضی از مناطق آزاد توانسته‌اند در جذب سرمایه‌های خارجی قدم‌های خوبی بردارند اما فضای عمومی کشور تاکنون در این رابطه روند رو به رشدی نداشته است.
 
ترکان همچنین تصریح کرد: دولت یازدهم با تکیه بر عقل‌محوری و سیاست‌های جدیدی که از سوی دکتر روحانی مطرح شده است درصدد است تا فضای جدیدی را در زمینه جذب سرمایه ترسیم و ایجاد کند.
 
مشاور رئیس‌جمهور افزود: متاسفانه چهره‌ای که از جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در دنیا شکل گرفته است با چهره واقعی ملت ایران متفاوت است از این‌رو باید تلاش کرد تا چهره واقعی کشورمان را به دنیا بشناسانیم چرا که ملت ایران مردمی متمدن با ریشه‌های عمیق ایرانی و اسلامی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران منطقه تجاری- صنعتی ماکو یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است که در راستای اهداف اقتصادی کشورمان در 24 مرداد ماه سال 1389 به منطقه آزاد تبدیل شد.

درحال حاضر و پس از روی کارآمدن دولت یازدهم به دلیل انتصاب " قربانعلی سعادت" دبیر سابق منطقه تجاری- اقتصادی ماکو به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، برخی از نمایندگان شمال غرب کشور خواستار انتخاب هرچه سریعتر فردی شایسته و مسلط به عنوان دبیرمنطقه آزاد ماکو شده‌اند.



بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی کلیه فعالیت موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو که محدوده جغرافیایی آن مطابق نقشه مشخص است مجاز است.

ساختن فرودگاه بین‌المللی، کشیدن راه‌آهن برای اتصال به راه‌آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه‌های توسعهٔ ماکو است.

همچنین اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو 21 مهرماه سال جاری و با تصویب هیئت وزیران تعیین شدند.

بر اساس این مصوبه، "قربانعلی سعادت"، "سیاوش قهوه چیان"، "محمد عباسپور" ، "علی عبدالعلی زاده" و "کریم فروزان"به عنوان عضو غیر موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو تعیین شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، ترکان ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار