سجادی در نشست خبری:

عسگراولادی منش روحانیت داشت/ در فضای کنونی جبهه پیروان پیدا کردن جانشین برای دبیرکل سخت است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برای فضای جبهه پیروان پیدا کردن جانشین سخت است بنابراین در جلسه اخیر جبهه قرار شد تا مراسم چهلم وی جانشینی تعیین نشده و در این فاصله دبیران کل عضو جبهه به اعضای شورای مرکزی رجوع داشته و نظرات شورای مرکزی را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "سید کمال سجادی" سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری این جبهه ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: مقام معظم رهبری در هفته بسیج سخنرانی بسیار مهمی انجام دادند که ابعاد بسیار وسیعی داشته و جزو نقشه راه به حساب می آید چرا که مخاطبان آن تمام قشر مردم و جهانیان محسوب می‌شوند.  
 
وی ادامه داد: بسیج تعابیر بلندی از سوی مقام معظم رهبری داشته و این تشکل جزو افتخارات و رویش‌های انقلاب اسلامی است که باعث ثبات و توسعه کشور می‌شود.  
 
*راهبرد مانور هنرمندانه رهبر معظم انقلاب در توافقات ژنو موثر بود 

سجادی تصریح کرد: تاکیدات رهبری بر حقوق هسته‌ای و تبیین آن با کلید واژه "نرمش قهرمانانه" که آن را مانور هنرمندانه نیز تبیین کرده‌اند برای هیئت دیپلماتیک ما هم چنین توافقات ژنو موثر بود.  
 
*ایران اسلامی با مقاومت دشمن را مایوس کرد

سجادی با بیان این که گفته‌های رهبری معظم انقلای باید سرمشق درشت دولت و مجلس باشد، ادامه داد: ما پس از توافقات ژنو مزاحمت استکبار جهانی را خواهیم داشت چرا که آن‌ها از صدر اسلام با منافع و مواضع ما در تعارض بودند.
 
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ایستادگی ملت ایران موضوع بسیار مهمی است چرا که در مقابل تمام ترفندهای استکبار قرار گرفته است، استکبار در مقابله با ایران حد و مرزی نمی‌شناسد بنابراین تنها عاملی که به ایران اسلامی کمک کرد ایستادگی و مقاومت مردم بود که دشمن را مایوس کرد.  
 
وی با بیان این که ما باید قدرت درون زای کشور را با مدیریت صحیح اداره کنیم، اظهار داشت: منابع بی‌شمار نفت و گاز، توان علمی و فناوری و مهمتر از آن هوش بالای جوانان ایران در مقابله با دشمن و مایوس کردن آن بسیار مهم است ما باید با برطرف کردن ضعف مدیریتی در نظام اقتصادی دشمن را مجبور به سرفرود آوردن در مقابل ایران کنیم.
 
*مرحوم عسگراولادی نفوذی از نوع کاریزما داشت/ عسگراولادی روحانی نبود اما منش روحانیت داشت 

سجادی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم عسگراولادی دبیر کل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری در توصیف ویژگی‌های خاص وی اضافه کرد: حدود 15 سال است که در خدمت وی بودیم جای خالی مرحوم عسگراولادی با نفوذ کاریزمایی که داشت احساس می‌شود.
 
وی با بیان این که بدیلی برای مرحوم عسگر اولادی پیدا نمی‌شود، افزود: مرحوم هر زمان که انتخاب رئیس جبهه بود به صورت عمدی به جلسه نمی آمد وی با تلمذ در علما فهم و درک و استنباط از تعالیم دین داشت در حالی که لباس روحانیت نداشت.  
 
*عسگر اولادی بدیلی ندارد/ احترام ویژه باهنر به مرحوم عسگراولادی 

وی با بیان این که عسگراولادی نکات بدیع و تازه‌ای را از متن قرآن استخراج می‌کرد، اضافه کرد: کمک به محرومین جزو کارهای همیشگی وی بود، مرحوم عسگراولادی از پیشکسوتان تحزب اسلامی بود از زمان تاسیس حزب موتلفه که بعدها به موتلفه اسلامی تغییر نام داد یک شخصیت کاملا تشکیلاتی بود.  
 
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که دبیر کلی نمادین مرحوم عسگراولادی از سوی باهنر نشان از احترام ویژه وی به مرحوم دارد، تصریح کرد: برای فضای جبهه پیروان پیدا کردن جانشین سخت است بنابراین در جلسه اخیر جبهه قرار شد تا مراسم چهلم وی جانشینی تعیین نشده و در این فاصله دبیران کل عضو جبهه به اعضای شورای مرکزی رجوع داشته و نظرات شورای مرکزی را مطرح کنند. 

*بحث حزب فراگیر اصولگرایی همچنان مفتوح است 

سجادی با بیان این که سلایق مختلفی در زمینه ایجاد حزب فراگیر اصولگرایی میان اعضای احزاب وجود دارد، تصریح کرد: این بحث همچنان مفتوح بوده اما اتفاق نظری وجود دارد که نقش و کارکرد جبهه پیروان را که شامل 17 حزب است تقویت کنیم.  
 
*ظریف سربازی بود که به سرداری رسید/ قدرت بالای هیئت دیپلماتیک ایران در ژنو

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه گریزی به مسائل سیاست خارجی به ویژه توافق نامه ژنو زد و اضافه کرد: هیئت دیپلماتیک ایران به ریاست محمدجواد ظریف کار سخت و دشواری را پیش رو داشت.
 
وزیر امور خارجه کشورمان سربازی است که به سرداری رسیده است. وی از متن وزارت خارجه بوده و تسلط ویژه‌ای به زبان انگلیسی دارد به طور قطع هیئت هسته‌ای ایران یک هیئت دیپلماتیک قوی در زمینه هسته‌ای بودند.
 
*توافق نامه ژنو پیروزی ملی بود 

سجادی با بیان این که دستاورد دیپلمات‌های ما در ژنو موجبات تشکر مقام معظم رهبری را به وجود آورد، گفت: به نظر می‌رسد این یک پیروزی ملی بود که در سطح جهان نیز انعکاس دارد توافق اولیه یک نقشه راه در شش ماه آینده است و اگر گروه 1+5 حسن نیت داشته باشد این توافق نامه در شش ماه آتی به توافقی جامع‌تر منجر می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از درجات حسن نیت غرب به ایران این است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را برداشته و گامی مثبت در جهت اعتمادسازی بردارد.
 
*نقد جبهه پیروان خط امام و رهبری از جنس تخریب نیست 

سجادی با اشاره به مواضع جبهه پیروان و ارتباط با دولت یازدهم تصریح کرد: جبهه هم در زمان حیات مرحوم عسگراولادی و هم پس از آن از دکتر روحانی حمایت کرده است چرا که جبهه با توجه به مواضع اصولی که دارد نگاه حمایت و تقویت فعالیت‌های مناسب در جهت حل معضلات کلان کشور را داشته است اما به عنوان یک وظیفه اصولگرایانه در کنار حمایت از دولت یازدهم اگر نقدی داشته باشیم عرضه می‌کنیم. 

وی اظهار داشت: جنس نقد جبهه پیروان تخریب نیست بلکه دلسوزانه، منصفانه و همراه با راه حل است اعضای جبهه چه در ملاقات‌های خصوصی چه به وسیله نامه در مصاحبه‌ها هم از دولت حمایت کرده و هم برای بهبود روش‌ها و سیاست‌ها آن را نقد کرده است. 
 
*محکومیت جریان تروریستی در بیروت مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران 

سجادی با بیان این که جبهه پیروان حمله تروریستی اخیر که در بیروت مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت را محکوم می‌کند، اضافه کرد: در راس این حمله انتحاری رژیم غاصب صهیونیستی و نیروهای تروریست تکفیری است که حرکت‌هایشان به نفع دشمنان اسلام تمام می‌شود.  
 
وی تصریح کرد: متاسفانه روحانیون اسلامی در خاورمیانه به ویژه در عربستان، سوریه و لبنان فتواهایی عجیبی صادر کرده و حلال اسلام را حرام جلوه می‌کنند ما از کشورهای اسلامی حوزه علمیه قم درخواست داریم عکس العمل‌های لازم را نشان داده تا این انحرافات و تبعات منفی دامن اسلام و مسلمین را نگیرد.  
 
*متکی آینده سیاسی‌اش را خود ترسیم می‌کند 

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه با توجه به این که "منوچهر متکی" نایب رئیس دوم جبهه پیروان استعفای خود را به مرحوم عسگراولادی داده و وی استعفای متکی را قبول نکرده بود آیا در شرایط فعلی وی عضو جبهه است؟ گفت: متکی همچنان نایب رئیس دوم جبهه پیروان است ضمن این که آینده سیاسی خود را خود ترسیم می‌کند. وی موسس کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند هستند و لیدری این تشکل سیاسی را برعهده دارند من معتقدم متکی جزو سرمایه‌های اصولگرایی و جبهه محسوب می‌شود.  
 
*آغاز فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان 

سجادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا فعالیت انتخاباتی اصولگرایان به ویژه جبهه پیروان آغاز شده است؟ اظهار داشت: خبرها حاکی است که جناح مقابل برای انتخابات مجلس دهم تمهیداتی را انجام داده است در حال حاضر بحث‌های داخلی ما در رابطه با انتخابات مجلس و تجمیع اصولگرایان شروع شده است در میان احزاب حزب موتلفه فعالیت خود را شروع کرده و طبیعی است که نوع تعامل و همکاری همچنین وحدت با سایر تشکل‌های اصولگرایی را انجام خواهیم داد. در زمان مرحوم عسگراولادی وی تاکید زیادی برای اتحاد اصولگرایان داشت.
 
سجادی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه عملکرد دولت یازدهم را نسبت به احزاب چه طور ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: ارزیابی برای عملکرد دولت زود هنگام است، دکتر روحانی فعالیت احزاب را مفید دانسته اما با شرایطی که احزاب کارکرد و نقش مناسبی داشته باشند به نظر می‌رسد که احزاب تعامل خوبی با دولت داشته باشند.
 
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی براین که عملکرد دولت یازدهم در این صد روز چگونه است؟ خاطر نشان کرد: ویژگی مثبت دولت یازدهم این است که به تجربه بها داده است و یکی از مصادیق آن انتخاب وزیر امور خارجه کشورمان است که جزو انتخاب‌های خوب دکتر روحانی است. دولت مجاهدت‌های زیادی در رفع مشکلات اقتصادی داشته است لذا ما امیدواریم با همتی که دولت به کار می‌برد مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار