دانشمندان اولین صورت پرینت شده دنیا را ساختند+ عکس

سوانح ورزشی اغلب مشکلات فراوانی برا برای ورزشکار و تیم پزشکی به وجود می‌آورد، که در جدید‌ترین این سوانح فرد دوچرخه سواری که نیمی از صورتش را از دست داده بود با کمک فناوری منحصر به فردی حال می‌تواند از یک زندگی عادی برخوردار شود.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ جراحان در اقدامی نادر با استفاده از پرینتر ۳ بعدی، توانسته‌اند صورت یک فرد که در اثر تصادف جاده‌ای دچار آسیب شدید شده را ترمیم نمایند.


 گفتنی است، از نوعی ایمپلنت تیتانیوم برای بازسازی بخش‌های آسیب دیدهٔ صورت این دو چرخه سوار با استفاده از پرینتر ۳ بعدی کمک گرفته شده.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در این جراحی دانشمندان ابتدا موقعیت استخوانی تخریب شده را شناسایی کرده و فرم متقارن آن را با استفاده از پرینتر ۳ بعدی ایجاد کرده‌اند.

 برای تنظیم درست زوایا، ابتدا با استفاده از دستگاه سی تی اسکن اشعه ایکس یک تصویر ۳ بعدی از استخوان‌های صورت فرد سانحه دیده تولید شده و بعد اطلاعات و داده‌ها به پرینتر ۳ بعدی منتقل شده است، پزشکان از طریق این عمل جراحی توانسته‌اند ۷۰ الی ۸۰ درصد از ناهنجاری‌های ایجاد شده به دلیل تصادف را در صورت این مرد از بین ببرند.

 پژوهشگران همچنین برای بیمار یک گوش با استفاده از پرینتر ۳ بعدی تولید کرده‌اند که می‌تواند اطلاعات را به وسیله الکترود به حلزون گوش او برساند، دانشمندان این عمل جراحی را در نوع خود بی‌نظیر ارزیابی نموده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار