بروجردی در صحن علنی مجلس:

ایران غنی‌سازی را از دیگران گدایی نکرده است/ مشهود بودن لرزش پایه‌ قطعنامه‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ما غنی‌سازی را از دیگران گدایی نکرده‌ایم در عهدنامه ان پی تی این حق را داشتیم، داریم و خواهیم داشت و از این حق استفاده کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در جلسه علنی امروز چهارشنبه 6 آذرماه در مورد اظهارنظرهای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به توافقات ژنو گفت: با عرض خسته نباشید به آقای ظریف و تیم او، انصافا کار بسیار سخت، مشکل و نفس گیری داشتید.
 
وی افزود: ما نیازمند یک همبستگی و انسجام در درون هستیم که در مقابل ما همه دشمنانی که صف آرایی کردند بدانند که حرف همه ملت یکی است؛ دفاع از حقوق هسته‌ای مسلم ملت ایران.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: فراموش نکنید که ده سال پیش که وزرای خارجه انگلیس و فرانسه و آلمان در تهران مذاکره می‌کردند، ما درخواست کردیم که برای فعالیت دانشمندان هسته‌ای‌مان و اجازه فعالیت 20 دستگاه سانتریفیوژ بدهند. با تکبر اعلام کردند که 2 دستگاه را نیز اجازه نمی‌دهیم.
 
وی ادامه داد: امروز به فضل الهی و از برکت پایمردی این ملت و هدایت‌های مقام معظم رهبری 19 هزار دستگاه در سایت‌های ما وجود دارد که این کار بسیار عظیمی بوده که صورت گرفته است. بدون تردید در چالش بزرگ 10 سال گذشته و در این مصاف نابرابر برنده ملت ایران بود، یعنی جمهوری اسلامی ایران در این عرصه یک قهرمان بود.
 
بروجردی تصریح کرد: تعبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری که فرمودند نرمش قهرمانانه، یعنی شما امروز از صفر تا صد دانش را مسلط‌ هستید و در مقابل دشمن از همه ابزار خود برای مقابله با شما استفاده می‌کند، هوشمندی، مصالح ملی و منافع ملی ما حکم می‌کند که از این فرصت استفاده کنیم.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بحث‌های چالشی فراوانی داشتیم که هم آقای دکتر عراقچی و ظریف شاهد بودند، برخی از دوستان تعبیرهای متعددی دارند، این طبیعت آزادی موجود در جامعه ما است ولی بدانید که ریز قضایای هسته‌ای مورد بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد و فصل الخطاب، حرف آخر را می‌زند و آقایان فقط مجری هستند، اگر غیر از این است آقای ظریف در اینجا اعلام کنید.
 
وی افزود: بنده معتقدم اتفاقاتی که بعد از تحول واقع شد، این بود که  فضای ایران به عنوان سازنده بمب هسته‌ای در دنیا که با شبکه‌های عظیم تبلیغاتی تبلیغ می‌شد، تغییر پیدا کرد که ایران کشوری است که به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیست که این دستاورد بسیار بزرگ و مهمی است.
 
بروجردی تاکید کرد: ما غنی سازی را از دیگران گدایی نکرده‌ایم در عهدنامه ان پی تی این حق را داشتیم، داریم و خواهیم داشت و از این حق استفاده کرده‌ایم که امروز توانمندی 20 درصد را هم داریم اما براساس منافع ملی عمل می‌کنیم و این تائید را در مذاکرات اخیر گرفتیم.
 
نماینده مردم بروجرد بیان کرد: پایه اساسی قطعنامه‌های شورای امنیت، منع غنی‌سازی بود وقتی غنی‌سازی ما را تائید کردند، به این معنی است که پایه‌های قطعنامه‌ها امروز لرزان است، دیوار تحریم‌ها ترک خورده و منحنی تحریم‌ها سیر نزولی خود را آغاز کرده، این کار کمی نیست، این همان نرمش قهرمانان‌‌ای است که اتفاق افتاد.
 
این نماینده مجلس اضافه کرد: مجلس نقش بسیار مهمی در همه مراحل 20 سال گذشته توانمندی هسته‌ای ایفا کرده است، همین مجلس بود که با گذراندن یک مصوبه قانونی که به تعبیر مقام معظم رهبری از همه مصوبات همه مجالس بعد از انقلاب اسلامی مهم تر بود، جلوگیری کرد، از اجرای پروتکل الحاقی که در آن مقطع که نیاز ما بود.
 
بروجردی تاکید کرد: جاده هموار شد، دانشمندان سخت‌کوش ما، متخصصین ما توانستند به جلو بروند و بر همه این دانش مسلط شوند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به بازدید البرادعی از سایت هسته‌ای خاطرنشان کرد: البرادعی در این بازدید گفت من به شما تبریک می‌گویم که یکی از این ده کشور هستید که بر این دانش مسلطید، امروز هم آقای دکتر ظریف مجلس همان قدرت را دارد، ما رصد می‌کنیم مصالح ملی را و براساس منافع ملی تصمیم می‌گیریم و اگر نیاز بود هر اقدامی را که لازم باشد انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار