هروی در صحن علنی مجلس:

احیای عزت ملت ایران در روز 3 آذر را باید دستاوردی بی‌بدیل خواند

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات اخیر ژنو گفت: اتفاق مبارک، احیای عزت ملت ایران در سوم آذرماه ۹۲ را باید حادثه‌ای بزرگ، فرصتی عظیم و دستاوردی بی‌بدیل خواند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد هروی نماینده مردم قائنات در جلسه علنی امروز بهارستان در ارزیابی مذاکرات اخیر ژنو که با حضور وزیر امورخارجه کشورمان برگزار شد، گفت: اتفاق مبارک و میمون احیای عزت ملت ایران در سوم آذرماه ۹۲ که بعد از سال‌ها کش و قوس‌های فراوان با تحمیل هزینه‌های گزاف در ایران بروز کرد را باید حادثه‌ای بزرگ و فرصتی عظیم و دستاوردی بی‌بدیل خواند. 

وی در ادامه افزود: این رویداد را باید فرصتی جهت خروج از تحریم‌هایی که بر نظام مقدس جمهوری اسلامی روا داشتند برشمرد. 

هروی ادامه داد: تاریخ معاصر ایران پر از فراز و نشیب‌ها و تحمیل قرارداد‌ها و حرکت‌هایی است که متأسفانه جز هزینه گزاف بر مردم این آب و خاک چیز دیگری نداشته است و امروز خوشحالیم از اینکه که در این چالش دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، یک اتفاق رویه و وحدت رویه تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری بروز کرد و میوه شیرین این پایداری، عزت و هدایت ولایت مدارانه را دیدیم. 

وی با بیان اینکه عزت جمهوری اسلامی این بار حفظ شد و شعار جهانی مملو از صلح ایرانیان را بعد از این به کرسی نشاند گفت: ما ایرانیان خواستار سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم، این را دنیا می‌داند و این مذاکرات این قضیه را به منصه ظهور رساند. 

هروی اظهار داشت: ۳۴ سال هجمه، تهدید و تحریم بیگانگان بر ملت مظلوم ایران بی‌نتیجه ماند و امروز مذاکره را بر تحریم تقدم بخشید که از سر نیاز آن‌ها بود. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تعجب می‌کنم از دنیای استکبار که مانع از پیشرفت و فناوری این مردم و این ملتند، در حالی که ما سردمداران علم و فرهنگ جهانی بودیم، به شهادت تاریخ، ابن سینا‌ها، بیرونی‌ها، رازی‌ها، فارابی‌ها، و هزاران حکیم این سرزمین قافله سالاران علوم و فنون جهانی بودند، چگونه است که امروز دنیای غرب که از سرچشمه‌های زاینده علم ایران برخوردار است برخود جسارت می‌دهد که جلوی پیشرفت علمی و فناوری‌های ملتی فرهیخته همچون ایران را بگیرد. 

هروی با بیان اینکه باید از آبشخور فرهنگ و عزت ایرانیان استفاده کرد و با عزتمندی دنیای استکبار را از زیاده خواهی برکنار داشت گفت: سیاست خارجی ما بعد از این بایستی مبتنی بر خواهش تنش در عرصه جهانی و صدور علم و اقتصاد دانش بنیان باشد. 

وی اظهار داشت: جهان بعد از این باید حضور چشم گیر جمهوری اسلامی را به خصوص در عرصه‌های علمی و فناوری‌های گوناگون بپذیرد، آنهایی که نمی‌خواهند توفیق جمهوری اسلامی را ببینند، همانند رژیم غاصب صهیونیستی و بسیاری از دشمنان این ملت بعد از این به چالش خواهد افتاد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هروی ، فرصت ، عظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار