ظهوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد:

طرح هادی نیازمند حضور پر رنگ مردم

با توجه به سیر تحولی روستاها در ایران ، بند بند طرح هادی نیازمند تجدید نظر است تا با ورود مردم به عرصه طرح هادی بتوان به توسعه روستایی در کشور امیدوار بود .

الیاس ظهوری کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : انجام موفق طرح هادی در کشور نیازمند بودجه مناسب وهمکاری مردم محلی است .

وی گفت :برای تخصیص اعتبار لازم باید طرح های عمرانی فاز بندی شود که این مهم همکاری مردم  را در اجرای طرح های هادی می طلبد .

این کارشناس با بیان اینکه اساس کار طرح های هادی مشارکت مردمی است ادامه داد :اساس کار اجرای طرح های هادی مشارکت مردمی است وتجربه نشان داده در هر روستا که درصد مشارکت مردم بالا بوده اجرای طرح های هادی از رفع نیازهای اساسی فراتر رفته وجای خود را به اماکن فرهنگی داده است .

ظهوری اضافه کرد : سرشماری مسکن روستایی نشان داد که روستاهایی که در آن مشارکت مردمی در عمران روستایی دخیل بوده هم بافت بومی روستایی حفظ شده وهم روند اجرای طرح ها در زمان خود به اتمام رسیده است .

وی تآکید کرد : طرحهای هادی قبل از اینکه هدف عمرانی داشته باشد  باید هدف بومی سازی داشته باشد تا با حفظ بافت کالبدی روستاها بتوانند سبب درآمد زایی جامعه روستایی با گردشگری وکشاورزی بومی شوند.

ظهوری در پایان گفت : با توجه به سیر تحولی روستاها در ایران بند بند طرح هادی نیازمند  تجدید نظر است تا با ورود مردم  به عرصه طرح هادی بتوان به توسعه روستایی در کشور امیدوار بود .

انتهاي پيام/
برچسب ها: طرح هادی ، مردم ، تجدید نظر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار