بیماران قلبی و ریوی و سالمندان مراقب باشند؛

مرگ زودرس در کمین تهرانی‌ها / آموزش 800 هزار کودک تهرانی تعطیل شد

هم زمان با تشدید آلودگی هوای تهران، پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محتمل بودن مرگ زودرس بیماران و سالمندان خبر داد و اعلام کرد:

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شاخص کیفیت هوای تهران که صبح روز سه شنبه پنجم آذر به 143 رسیده بود، صبح روز چهارشنبه ششم آذر به 157 رسید، ضمن این که کماکان ذرات معلق زیر 5.2 میکرون اصلی ترین آلاینده هوای تهران محسوب می شوند.
 
بر اساس این گزارش اوضاع جوی تهران همچنان بدون تغییر مانده و روند پایدار هوای پایتخت تا روز جمعه هشتم آذر همچنان ادامه خواهد داشت که در این میان بر اساس اطلاعات ایستگاه های اندازه گیری آلودگی هوا، مناطق 17 و 18 به عنوان آلوده ترین مناطق و در مقابل شهرک چشمه واقع در منطقه 22 به عنوان سالم ترین ناحیه تهران گزارش شده اند.
 
این گزارش می افزاید روند افزایش آلودگی هوای تهران، آموزش 600 هزار دانش آموز ابتدایی و 200 هزار کودک تهرانی را که از خدمات مهد کودک ها و کودکستان ها استفاده می کنند، برای سومین روز طی دو سه هفته اخیر در روز چهارشنبه ششم آذر متوقف کرد.  
 
بنا بر این گزارش در صورتی که ساعات آموزشی هر دانش آموز را روزانه تنها 5 ساعت در نظر بگیریم، هر روز تعطیلی مدارس ابتدایی، مهد کودک ها و کودکستان ها، امکان 4 میلیون ساعت آموزش را از 800 هزار کودکی که در این مراکز مشغول به تحصیل اند و در بهترین سنین فراگیری قرار دارند، سلب می کند.
 
گفتنی است قرار است جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران ظهر جمعه هشتم آذر مجدداً تشکیل شده و تدابیر و تمهیدات جدید در این ارتباط از جمله احتمال تعطیلی مدارس برای هفته آینده مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: بیمار ، قلبی ، سالمند ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.