اجرای تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از آب گرفتگی در بزرگراه آزادگان

شهردار منطقه 19 گفت: با اجرای 8 کیلومتر نهر در باند کندروی بزرگراه آزادگان احتمال ایجاد آبگرفتگی در این معبر رفع می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهندس رضا نثاری با اشاره به اینکه باند کندروی این معبر نیاز به بازنگری اساسی دارد افزود: طی بررسی های انجام شده از پل آیت اله سعیدی تا پل میدان جهاد هیچ نوع سیستم جمع آوری آبهای سطحی وجود ندارد که این مشکل ناشی از خاکریزی های احداث تندروهای آزادگان و در نتیجه به هم خوردن محل دفع آبهای سطحی کندروها است.
 
وی افزود: برای رفع این مشکل، شهرداری منطقه 19 با مشارکت مشاور طرح آزادگان نسبت به احداث نهر برای جمع آوری آبهای سطحی اقدام کرده که در این راستا مسیر کندروی غرب به شرق آزادگان  در دستور کار قرار گرفته است.
 
شهردار منطقه با بیان اینکه احداث نهر در کندروی آزادگان در دو فاز و هر کدام به طول 4 کیلومتر اجرا می شود گفت: این فعالیت در فاز یک از یک ماه پیش آغاز شده و جمع آوری خاکهای مازاد نیز تاکنون 65 درصد پیشرفت داشته است.
 
نثاری خاطرنشان کرد: با این اقدام یکی از نقاط حادثه خیز منطقه که احتمال آبگرفتگی زیادی در مواقع بارندگی داشت،  رفع شد و خوشبختانه دربارندگی های اخیر نیز هیچ مشکلی در آنجا گزارش نشده است.
 
وی تصریح کرد: با اتمام فعالیت احداث نهر در مسیر کندروی غرب به شرق آزادگان تا آخر آذر، فاز بعدی این فعالیت در مسیر کندروی شرق به غرب از پل میدان جهاد تا پل آیت اله سعیدی آغاز می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار