رعایت مدیریت مصرف زمینه‌ساز رشد و تعالی خانواده

یک آسیب شناس گفت: رعایت مدیریت مصرف با الگوی مناسب نه‌تنها بستری برای رشد و تعالی اعضای خانواده است بلکه سلامت جسمانی و روحی- روانی اعضا را نیز فراهم می‌کند.

جعفربای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه فقدان الگوی مناسب برای مصرف یکی از مشکلات اساسی است که روایات و احادیث بسیاری از ائمه نیز وجود دارد که بر تدوین الگوی مناسب مصرف تاکید شده است. الگوی مصرف یعنی به رفتار افراد خانواده و کل جامعه در انتخاب، خرید و مصرف کالاها و خدمات است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه فقدان الگوی مناسب مصرف برای خانواده‌ها مشکلات فراوانی را فراهم ساخته است تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین آسیب ناشی از اختلال در مدیریت مصرف به هم خوردن توازن خواسته و داشته است. قطعا خانواده‌هایی که توانایی انجام این مهم را ندارند اقتصاد منزلشان دستخوش مشکلات می‌شود. رعایت مدیریت مصرف با الگوی مناسب می‌توانود بستری برای رشد و تعالی اعضای خانواده باشد و افزون بر تضمین سلامت جسمانی باعث فراهم شدن سلامت روحی- روانی اعضای خانواده می‌شود. 

این آسیب شناس اظهار داشت: بی‌شک همه‌ی مذاهب الهی بر رعایت این نکته مهم تاکید نموده و از پیروان خویش درخواست تبعیت از الگوی مناسب مصرف را دارند، زیرا این امر می‌تواند برای ایجاد تعادل اقتصادی جامعه نیز مفید و موثر باشد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین می‌توان با ارایه آموزش‌های مطلوب‌ برای آشنایی شهروندان با مدل‌ها و الگوهای متنوع در حوزه‌ی مصرف از سوی مدیران جامعه و همچنین با آموزش دانش آموزان در مدرسه گامی نو در جهت آماده‌سازی هرچه بهتر افراد جامعه برای زندگی فردا برداشت.  
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: رعایت ، مدیریت ، مصرف ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار