12 هزار کارگر سودانی از عربستان به کشورشان بازگشتند

منابع رسمی خبری اعلام کردند که حدود 12 هزار کارگر سودانی، عربستان سعودی را به مقصد کشور خود ترک کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، خبرگزاری رسمی سودان به نقل از  سفارت این کشور در ریاض اعلام کرد که شمار مهاجران سودانی که به طور داوطلبانه عربستان سعودی را  به مقصد کشور خود ترک می کنند، به مرز 12 هزار تن رسیده است.

به گفته این منبع خبری بیش از یک میلیون مهاجر از ملیت های مختلف، از عفو عمومی دولت عربستان سعودی استفاده کردند تا بتوانند خاک این کشور را به مقصد کشور های خود  ترک کنند. این در حالی است که چهار میلیون دیگر از این مهاجران برای گرفتن اقامت دائم عربستان سعودی خود را به اداره مهاجرت این کشور معرفی کردند.

بر اساس قانون جدید کار در عربستان سعودی، یک خارجی تنها در صورتی می تواند در این کشور اقامت دائم داشته باشد که کارفرمای وی کار او را به صورت کتبی  تضمین کرده باشد.

همچنین ششم آذرماه جاری اعلام شد که در پی برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی سعودی با کارگران اتیوپیایی، 50 هزار تن از این کارگران به کشور خود بازگشتند.

پس از آن که  مدت زمان اعلام شده برای گرفتن اقامت عربستان سعودی در تاریخ 4 نوامبر به اتمام رسید، این کشور شاهد درگیری هایی بود که به کشته شدن چهار تن از جمله دو سودانی، یک عربستانی و یک مهاجر دیگر  و دستگیری 69 سودانی منجر شد.

سال گذشته بیش از 94هزار مهاجر، عربستان سعودی را به مقصد کشور های خود ترک کردند.

9 میلیون کارگر خارجی در عربستان در شرایط دشوار و با کمترین دستمزد و حقوق شهروندی زندگی می کنند.

به دنبال بدرفتاری عربستان سعودی و همچنین قطر با کارگران خارجی و تضییع حقوق آنان،اتحاديه اروپا چندی پیش با تصويب و صدور قطعنامه اي بدرفتاری قطر و عربستان با كارگران خارجي در این دو كشور را به شدت محكوم كرد.

این اتحاديه همچنين از ساير نهادهاي اروپايي كه نوع رفتار با كارگران خارجي در عربستان وقطر را محكوم كرده اند، حمايت كرد. اتحاديه اروپا از مقام هاي دوحه و رياض خواست كه به اينگونه رفتارها پايان دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار