بر طبق بررسی‌ها؛

مقاومت‌های دارویی درمان "بیماری‌های مزمن" را با مشکل مواجه کرده است

برطبق بررسی‌ها، ‌مصرف بی‌رویه دارو‌ها به ویژه آنتی بیوتیک‌ها و افزایش مقاومت‌های دارویی، کنترل و درمان عفونت‌ها و بیماری‌های واگیر و به دنبال آن درمان برخی از بیماری‌های مزمن و غیرواگیر را با مشکل مواجه کرده است.

سیامک عبدالله‌نژاد، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: با وجود افزایش مشکلات و نگرانی‌ها در خصوص افزایش مقاومت میکروب‌ها نسبت به دارو‌ها، متاسفانه اقدام جدی و اثربخشی در زمینه پیشگیری و کنترل این معضل در جهان صورت نگرفته است. 

وی اظهار داشت: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که افزایش مقاومت "آنتی‌بیوتیک‌ها"، تنها بر روی درمان بیماری‌های عفونی و واگیر اثرات منفی دارد که این تصور اشتباه است. 

عبدالله‌نژاد با بیان اینکه تاثیر مقاومت‌های دارویی بسیار فرا‌تر از بیماری‌های عفونی است، تاکید کرد: بر طبق بررسی‌ها، مصرف بی‌رویه دارو‌ها به ویژه "آنتی بیوتیک‌ها" و افزایش مقاومت‌های دارویی، کنترل و درمان عفونت‌ها و بیماری‌های واگیر و به دنبال آن درمان برخی از بیماری‌های مزمن و غیرواگیر را نیز با مشکل مواجه کرده است. 

وی یادآور شد: موفقیت در درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر سرطان، پیوند عضو و مانند آن، تا حد بسیار زیادی به توانایی در درمان عفونت‌ها بستگی دارد. 

عبدالله‌نژاد خاطرنشان کرد: در صورتیکه نتوان عفونت‌ها را به درستی کنترل و درمان کرد، در آن صورت درمان و کنترل بسیاری از بیماریهای دیگر نظیر بیماریهای غیرواگیر نیز با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار