طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت در حال بررسی رفع فیلتر فیس‌بوک است/ منتظر جمع‌بندی نظر کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ هستیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره موضوع رفع فیلتر فیس بوک گفت: در حال حاضر موضوع رفع فیلتر فیس بوک در دولت در حال بررسی است که منتظر جمع بندی این موضوع در کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ هستیم.

سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره موضوع رفع فیلتر فیس بوک و ورود مجلس به این موضوع، گفت: در حال حاضر موضوع رفع فیلتر فیس بوک در دولت در حال بررسی است که منتظر جمع بندی این موضوع در دولت از سوی کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ هستیم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم اگر دولت دلایلی در خصوص رفع فیلتر شبکه اجتماعی فیس بوک دارد به کمیسیون فرهنگی ارائه دهد تا بر اساس قانون موضوع بررسی شود.

در هفته‌های اخیر رفع فیلتر رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک یکی مباحث داغ فرهنگی در کشور بوده است.

شواهد نشان می‌دهد که دولت تمایل دارد فیلترینگ این شبکه اجتماعی پر طرفدار را بر دارد،  اما این اقدام مخالفانی نیز دارد.
 
اواخر آبان ماه سال جاری "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که از نظر شخص او  فیسبوک جزء مصادیق مجرمانه نیست و کسانی که در آن هستند ارتباطات سالم و درستی دارند. جنتی گفت: «من در این شبکه اجتماعی صفحه دارم.»

غیر از علی جنتی "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه، حسام الدین آشنا و برخی دیگر از اعضای دولت در شبکه اجتماعی فیس بوک صفحه دارند.

این سخنان وزیر ارشاد با واکنش نمایندگان مجلس روبه رو شد و  برخی از نمایندگان به وزیر ارشاد در این باره تذکر دادند.

" آیت الله مکارم شیرازی" نیز چندی پیش سخنانی از این دست را ناراحت کننده خواند و گفت: «اصرار به رفع فیلتر فیسبوک چه معنایی دارد؟»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار