تلاش ژاپن برای جذب گردشگران مسلمان

مقامات ژاپنی با افزایش تلاش‌ها برای ایجاد فضاهایی مناسب برای مسلمانان، به دنبال جذب گردشگران مسلمان هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اولویت مقامات ژاپنی برای جذب گردشگران مسلمان، افزایش شناخت صاحبان کسب‌وکارهای مختلف با آداب و رسوم اسلامی مانند عادات غذایی و روش‌های عبادی مسلمانان به منظور ایجاد فضاهایی مسلمان‌پسند است.

مقامات ژاپنی همچنین در نظر دارند تا اطلاعات مربوط به تلاش‌ها و اقداماتی که در زمینه توسعه گردشگری حلال انجام می‌شود را منتشر کنند.

بدین منظور اداره توسعه گردشگری کیوتو (Kyoto Convention Bureau) تا پایان سال جاری با راه‌اندازی ‌سایت «کیوتوی مسلمان‌پسند» (Muslim Friendly Kyoto)، اطلاعات مربوط به خدمات اسلامی در مناطق گردشگری را منتشر خواهند کرد.

اداره توسعه گردشگری اعلام کرد: این ‌سایت که برای اولین بار توسط یک سازمان دولتی ژاپنی راه‌اندازی خواهد شد، اطاعاتی در مورد مسائل مورد نظر گردشگران مسلمان مانند محل رستوران‌های حلال و اماکنی که برای انجام اعمال عبادی مسملانان در نظر گرفته شده، به چهار زبان اصلی مسلمانان آسیایی ارائه می‌دهد.

عاوه بر راه‌اندازی این ‌سایت چندزبانه، اداره توسعه گردشگری کیوتو، از تابستان امسال شروع به برگزاری نشست‌ها و سمینارهایی برای صاحبان کسب‌وکارها به منظور افزایش توانایی آن‌ها برای خدمت‌رسانی به گردشگران مسلمان کرده است.

علاوه بر کیوتو این نشست‌ها و سمینارها در دیگر مناطق ژاپن نیز در حال برگزاری است.

این اقدامات در راستای طرح آژانس گردشگری ژاپن برای افزایش تعداد سالیانه گردشگران مسلمان کشورهای آسیای جنوب شرقی به یک میلیون نفر در سال جاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار