تشریح برنامه های منطقه 2 در هفته معلولین

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه از ویژه برنامه های هفته معلولان با هدف توجه و فراهم سازی زندگی مساعدتر در جامعه شهری امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران صابونچی گفت: معلولان مانند دیگر اقشار جامعه می توانند از استعداد ها و توانایی های خود برای پیشرفت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، استفاده کنند و باید از امکانات برابر با دیگر افراد جامعه بهره مند شوند با این رویکرد که معلولیت محدودیت نیست و فقط نیازمند  کسی توجه و بازنگری در رفتار و عقاید و برخوردهای روزمره مردم و مسئولان است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای مدیریت شهری رسیدگی به دغدغدها، مشکلات و مسائل معلولان و جانبازان است، تشکیل کانون معلولان نسبت به شناسایی نیازهای  این قشر از جامعه می تواند گام موثری در این راستا ایفا کند.

 وی در ادامه اظهار داشت: برپایی ایستگاه سلامت با محوریت غربالگری فشار خون، قند خون، مشاوره پزشکی و مایی و روانشناسی، کارگاه نحوه برخورد  صحیح با معلولان ، کارگاه تغذیه سالم جهت جلوگیری از چاقی معلولان، مشاوره های فردی برای خانواده دارای فرد معلول کارگاه آموزش نحوه صحیح زندگی در کنار معلولان، تقویت روحیه سالم در افراد معلول، بررسی مشکلات معلولان در جامعه از جمله برنامه های ویژه هفته معلولین است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشاوره و معاینه چشم ویژه معلولان نمایشگاه کار آفرینی معلولین، کارگاه بالا بردن اعتماد به نفس، کارگاه آموزشی تامین بهداشت روانی معلولین، کارگاه آموزشی روشهای تشخیص نشانه های معلولیت در نوزادی، تغذیه و جلوگیری از معلولیت در کودکان، پیشگیری از معلولیت ها  در دوران بارداری، مشاوره پزشکی ویژه معلولان، پیشگیری از سوانح جاده ای و همچنین جشن بزرگ برای معلولین و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در هفته معلولان است.

دکتر صابونچی در پایان اظهار داشت: خانه های سلامت منطقه از جمله طرشت،  پونک، ستارخان، شهرآرا، بوعلی، مرزداران، نیایش، سعادت آباد و فرحزاد میزبان هفته معلولان  خواهد بود و امید است چنین برنامه های  موجب پیشرفت جامعه معلولان و همچنین تغییر نگرش های مثبت از معلولیت شود.

برچسب ها: منطقه ، تشریح ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار