قائم مقام سازمان دانش آموزی كشور گفت:طرح پایگاه های گردشگری دانش آموزی كه برای نخستین بار توسط سازمان دانش آموزی به اجرا درآمد، مورد استقبال دانش آموزان كشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،داود روستائی اذعان داشت :این طرح  كه به طور آزمایشی در 837 پایگاه اجرا شد، توانست 57000 دانش آموز دختر و 70,000 دانش آموز پسر را از خدمات گردشگری دانش آموزی بهره مند نماید.
 
روستائی گفت: 127,000 نفر از دانش آموزان سراسر كشور با حضور در هشتصد و سی و هفت پایگاه، از اماكن زیارتی، تفریحی، فرهنگی، تاریخی و صنعتی بازدید به عمل آوردند. حضور دانش آموزان در این مراكز با اهداف مشخصی انجام پذیرفت كه به نوبه خود از جذابیت و موفقیت خاصی برخوردار بود.
  
داود روستائی ادامه داد: حضور دانش آموزان در مراكز صنعتی بویژه كارخانجات كمك بزرگی به تعیین آینده شغلی دانش آموزان و آشنایی با دستاوردهای ایران اسلامی نمود كه هرگز در كلاس درس قابل درك نخواهد بود.
 
قائم مقام سازمان دانش آموزی؛ معرفی جاذبه های گردشگری، غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان و تربیت دانش آموزان به عنوان راهنمای گردشگری برای خانواده ها را از جمله اهداف این طرح بر شمرد و گفت: انشاءالله در سال جاری تعداد پایگاه های گردشگری را به 5000 پایگاه توسعه خواهیم داد.
 
داود روستائی در پایان از تدوین طرح "راهنمایان گردشگری دانش آموزی" خبر داد و گفت: بزودی با حمایت وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به سازماندهی، آموزش و بكارگیری داوطلبانه دانش آموزان تخت عنوان "راهنمای گردشگری" اقدام خواهیم نمود كه اخبار تكمیلی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانش آموز ، کشور ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار