نادران در نطق میان‌دستور؛

چرخ صنعت این کشور نخواهد چرخید مگر این که سانتریفیوژهای ساخت داخل به خوبی بچرخد

نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود گفت: حفاظت از حراست از کلیه صنایع مرتبط هسته‌ای و سرمایه‌های انسانی و فنی آن‌ از اوجب واجبات است و چرخ صنعت این کشور نخواهد چرخید مگر این که سانتریفیوژهای ساخت داخل به خوبی بچرخد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران الیاس نادران نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی بهارستان گفت: در اول ماه صفر، ماه مصیبات اهل بیت و ورود اسرا به شام هستیم.
 
وی در ادامه افزود: نمایش قدرت مردمی در زیارت پیاده چند ده میلیونی اربعین فقط یکی از جلوه‌های زیبایی مسیر بیداری اسلامی است، امیدواریم مسئولین ذیربط تلاش کنند تا در کنار برداشتن ویزای دبی، ترکیه و جاهای دیگر، ویزای عراق نیز برداشته شود و ملت ایران در همراهی با زینب (س) پیاده از نقاط مختلف کشور به سمت کربلا حرکت کنند.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: در مسائل داخلی دو مسئله مهم هسته‌ای و اقتصاد وجود دارد، این دو موضوع حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و معیشت مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.  
 
نادران اظهار داشت: موضوع هسته‌ای یک مسئله ملی و بلکه فراملی است و نیازمند ساخت مستحکم درونی نظام، به همین دلیل آن‌هایی که به هر دلیل از هر جناح به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند بدانند که به این ملت و آرمان‌ها و مقاومت‌های نیم قرن اخیر خیانت کرده‌اند.
 
نماینده مردم تهران با بیان این که ما به فرزندان این ملت در مذاکره هسته‌ای اعتماد داریم و می‌دانیم که حداکثر ظرفیت خود را برای دفاع از حقوق ملت به کار می‌گیرند گفت: به همان نسبت نیز به طرف‌های مذاکره به ویژه آمریکایی‌ها و دنباله‌روهای اروپایی آن‌ها بی‌اعتمادیم، مجلس به نمایندگی از ملت مذاکرات و حواشی آن را با حساسیت پی می‌گیرد و چنانچه کمترین شیطنتی از دشمنان این ملت ببیند پاسخ دندان‌شکن و پشیمان کننده خواهد داد.  
 
وی ادامه داد: امروز که آمریکایی‌ها خفت بار از حمله نظامی به سوریه دست کشیده‌اند، و هیمنه جمهوری اسلامی در دسترسی به عمق استراتژیک نقاط آسیب پذیر خود و هم پالگی رژیم صهیونیستی‌شان را دیدند بهتر از هر کسی می‌دانند که مسائل خاورمیانه بدون ایران اسلامی حل نشدنی است و بیش از هر کس دیگری می‌دانند چه قدر به این مذاکرات برای تامین نظر طرف ایرانی احتیاج داشتند.
 
نادران اظهار داشت: دولت بداند سطح دستیابی ما به فناوری‌های هسته‌ای و کاربردهای آن در کشاورزی، صنعت، دارو محیط زیست، ماهواره‌ها و سوخت شناورهای زیرسطحی را متخصصین داخلی و توانمندی‌های دانش فنی، فرزندان این ملت تعیین می‌کند و خطوط قرمز ماست، حفاظت از حراست از کلیه صنایع مرتبط هسته‌ای و سرمایه‌های انسانی و فنی آن‌ از اوجب واجبات است و چرخ صنعت این کشور نخواهد چرخید مگر این که سانتریفیوژهای ساخت داخل به خوبی بچرخد.
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: لااقل در فاز دوم طمانینه در طرف ایرانی حفظ شود تا گمان نشود تعجیل دستیابی به توافق، مسئولین اجرایی را ناچار به عدول از برخی ظرافت‌ها کرده است.
 
این نماینده در ادامه به حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بی‌تدبیری‌ها، شکاف‌های داخلی بین قوا و شرارت دشمن و محاصره اقتصادی باعث تداوم رکود تورمی و فشار مضاعف بر معیشت مردم گردیده است، از این رو مهار تورم و مدیریت منابع و هدایت آن به سمت تولید واقعی و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی در تولید، توزیع و مصرف یک وظیفه دینی و ملی است.  
 
وی ادامه داد: دل خوش کردن به گشایش‌های خارجی و گره زدن سر رشته اقتصاد کشور به مذاکرات هسته‌ای آدرس غلط دادن به دشمن و آتش گذاشتن زیر دیگ طمع آن‌ها برای فشار بیشتر بر ملت ایران است، جز با وحدت، همدلی و استفاده عالمانه از ظرفیت‌های داخلی در نتیجه حل اساسی مشکلات ساختار اقتصادی ایران راهی برای برون رفت از وضعیت موجود وجود ندارد والا رفتار منفعالانه در مقابل موج‌های زودگذر و دچار روزمرگی شدن سیاست گذاران اقتصادی به سرعت کشور را به شرایط بدتر از نیمه دوم سال 91 خواهد برد.
 
نادران تصریح کرد: اظهارات متناقض و بخشی نگری مسئولان اقتصادی و اجرایی باعث القای این مطلب شده است که کشتی اقتصادی دولت را ناخدایی نیست، نمی‌توان اقتصاد را ملوک الطوایفی و جزیره‌ای اداره کرد که اقتصاد کشور ارشد می‌خواهد.
 
نماینده مردم تهران اظهار داشت: هنوز ملت نسبت به اساسی‌ترین مسائلش در امسال و سال آینده بی‌اطلاع است، هدفمندی یارانه‌ها، قیمت کالا و خدمات، نرخ سود بانکی، سیاست‌های پولی و بانکی، مدیریت سهام عدالت واگذاری‌ها و آزادسازی اقتصادی وضعیت معیشت و شاخص‌های رفاه مردم از جمله مسائلی است که جز با داشتن یک دستگاه فکری منسجم اقتصادی و نگرش سیستمی مبتنی بر تئوری رشد عدالت محور و مدیریت قدرتمند و اراده لازم برای حساس کردن همه مدیران اقتصادی دولت حل نشدنی است.  
 
وی ادامه داد: نگاه به گذشته و نقد دولت گذشته به جای نگاه به آینده و عملکردهای سیاست اقتصادی جز دامن زدن به اختلافات و دعوای "حسن محمودی" نتیجه‌ای ندارد.  
 
نادران خطاب به دولت گفت: شما که بازی برد برد با خانم اشتون را بلدید لااقل تعاملتان را با مجلس در خصوص استانداران، وزارت علوم و دستگاه‌های اجرایی بهتر کنید.  
 
نماینده مردم تهران در پایان به افتتاحیه پل صدر اشاره کرد و اظهار داشت: در افتتاحیه پل صدر که توسط قرارگاه خاتم الانبیا ساخته شد پیش خود گفتم کاش دکتر روحانی می‌دیدیدند که سرهنگ‌های این مملکت چه خدماتی به مردم مومن و صبور کشور کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، نطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار