اصفهان/ تقویت همکاری مشترک دو استان پختونخواه پاکستان و اصفهان:

در بخش های معدن ،صنعت،نفت و برق

رییس مجلس ایالت خیبر پختونخواه پاکستان گفت: صنعتگران استان اصفهان می توانند در بخش های معدن، صنعت، نفت و برق ایالت پختونخواه پاکستان فعالیت گسترده ای کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، «اسد قیصر»که در راس هیاتی پنج نفره از ایالت پختونخواه به استان اصفهان سفر کرده است در دیدار با رییس اتاق اصفهان در محل تالار هیات نمایندگان تصریح کرد: تمرکز عمده معادن سنگ پاکستان در ایالت خیبر است و در بخش نفت و گاز نیز بیش از 50 درصد تولیدات را بر عهده دارد.

وی تشکیل شورای مشترک جهت اجرایی شدن توافق نامه بین دو استان اصفهان و پختونخواه راخواستار شد و گفت: دو اتاق اصفهان و پیشاور می تواند جزییات را بررسی و راهکارها را ارایه کنند.

وی همکاری استان اصفهان در بخش استخراج سنگ آهن و سنگ ساختمانی را خواستار شد و گفت: استان اصفهان در بخش صنعت سنگ بسیار پیشرفته است و صادرات این استان به اروپا و کشورهای خلیج فارس برای ایالات پختونخواه قابل توجه است .

رییس مجلس ایالت خیبر پختونخواه پاکستان در ادامه تاکید کرد: صنعت برق اصفهان صنعت توانمندی است و می تواند در استان خیبر طرح هایی را طراحی و اجرا کند.

وی از آسان سازی قانون سرمایه گذاری این ایالت و ایجاد پنجره واحد خبر داد و گفت: دولت سرمایه گذاری های خارجی انجام شده را تضمین می کند.

رییس اتاق اصفهان در این دیدار گفت: استان اصفهان پس از تهران به عنوان صنعتی ترین استان کشور است که 70 درصد فولاد کشور را تولید و در بخش صنایع نساجی جایگاه نخست را دارد.

«خسرو کسائیان» ضمن استقبال از امضای تفاهم نامه استان اصفهان با ایالت خیبر پختونخواه پاکسستان گفت: در بخش نساجی و صنایع غذایی می توان همکاری های نزدیکی بین دو استان برقرار شود.

وی معرفی نماینده هایی از دو طرف با هدف پیگیری و تداوم ارتباط دو استان را خواستار شد و گفت: استان اصفهان در بخش های مختلف صنعتی ،خدماتی و کشاورزی می تواند نیازهای پاکستان را برطرف کند./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.