اصفهان/

همه صنایع ملزم به پرداخت سهمی به عنوان آلایندگی هوا شوند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید همه صنایع ملزم به پرداخت سهمی به عنوان آلایندگی هوا شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، شکرخدا موسویˈ در جلسه بررسی وضعیت آلایندگی صنایع شهرستان مبارکه با بیان اینکه اکنون فقط مراکز نفتی و پتروشیمی یک درصد عوارض آلایندگی پرداخت می کنند گفت: تهیه گزارش از وضعیت این شهرستان، بزرگترین خدمت نه تنها به مردم مبارکه بلکه به همه مردم ایران این است که همه صنایع به پرداخت سهمی به عنوان آلایندگی هوا ملزم شوند.

وی با بیان اینکه از کارخانه های سیمان سپاهان و فولاد مبارکه بازدید کردیم افزود: وضعیت آلایندگی هوا شرکت ذوب آهن اصفهان به مراتب بدتر از سایر صنایع این استان است واین آلایندگی بصورت نوار تیره رنگ روی آسمان شهر مبارکه به وضوح قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه به درخواست نماینده مردم مبارکه و امضای 59 نفر از نمایندگان مجلس به این شهرستان سفر کردم، اظهارکرد: مسیر وزش بادها در ایران بطور عمده از غرب به شرق است که این امر باعث حرکت آلاینده های کارخانه ذوب آهن به سوی شهرستان مبارکه می شود.
وی همچنین با اشاره به بازدید از تعداد دیگری از کارخانه های مستقر در اطراف مبارکه گفت: تمام موارد مربوط به آلایندگی محیط زیست شامل صنایع، فاضلاب و کشاورزی این شهرستان را بررسی خواهیم کرد تا حقی از مردم این خطه ضایع نشود.
موسوی با بیان اینکه وظیفه قانونی سازمان حفاظت محیط زیست حفظ سلامتی مردم است افزود: این سازمان باید مدافع مردم باشد.
وی تصریح کرد: در بررسی وضعیت صنایع شهرستان مبارکه به نتایج مطلوب و مثبتی دست پیدا خواهیم کرد که نتایج آن خاص شهرستان مبارکه نیست و کل کشور را در بر می گیرد.

وی تاکید کرد: نتیجه سفر این هیئت به مبارکه منجر به آن خواهد شد که بخشی از مشکلات مردم این شهرستان حل شود.
موسوی گفت: با بررسی هایی که با کارشناسان و مشاوران محیط زیست انجام خواهیم داد تا یک هفته دیگر نتایج بررسی های این هیئت به اطلاع مردم می رسد.
در حال حاضر فعالیت نیروگاه چهلستون با استفاده از سوخت مازوت، فعالیت کارخانه فولاد مبارکه، شرکت پلی اکریل، شرکت قند نقش جهان و دیگر صنایع فعال در این شهرستان معضلات زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده است.
59 نماینده مجلس شورای اسلامی با جمع آوری امضا اعزام گروه کارشناسی از کمیسیونهای کشاورزی، بهداشت و درمان به شهرستان مبارکه برای بررسی وضعیت آلایندگی صنایع مستقر در شهرستان مبارکه، شیوع بیماریهای ام اس و پوستی و خشک شدن درختان مثمر در این شهرستان را خواستار شدند.
این گروه متشکل از پنج نماینده مجلس شامل رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و کمیسیون بهداشت و درمان به دستور رییس مجلس شورای اسلامی به شهرستان مبارکه سفر کردند.
اعضای این کارگروه با تشکیل جلسه ای در استانداری اصفهان و بازدید از وضعیت صنایع مبارکه مصوباتی را برای بهبود وضعیت آلاینده های این شهرستان صادر خواهند کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، آلایندگی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.