شهرکرد/

استان در جایگاه هفتم بیمه قالیبافان کشور

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: استان با 18 هزار قالیباف بیمه شده، جزو هفت استان برتر کشور در زمینه پوشش بیمه قالیبافان است.

رحمان کرمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار قالیباف استان چهارمحال و بختیاری برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی به تامین اجتماعی معرفی شده اند گفت: در راستای حمایت از قالیبافان، امسال 11 میلیارد ریال وام مشاغل خانگی، به  قالیبافان اعطاء شده است.
وی افزود: پارسال 200 هزار مترمربع فرش دستباف روستایی و گبه در این استان بافته شده و 80 درصد  آن در بازارهای خارج از کشور به فروش رسیده است.
رحمان کرمی گفت:از تولید سالانه 5 میلیون متر مربع فرش دست باف در کشور 400 هزار مترمربع آن  سهم استان چهارمحال و بختیاری است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت:فهرست رشته‌های مشاغل خانگی طی دو مرحله بازنگری از ۲۱۴ رشته شغلی به ۳۴۰ رشته شغلی افزایش یافته و به زمینه‌های صنایع دستی، فرش دستباف، تجارت الکترونیک، تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی کشاورزی، تولیدات گیاهی و فعالیتهای فرهنگی رسیده است.
داوود شیوندی افزود: امسال مبلغ ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانکهای عامل استان ابلاغ شده که با توجه به زمان نام نویسی و اولویت پرونده‌های تکمیل شده در سال گذشته به متقاضیان پرداخت می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.