شهردار منطقه 15 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نشست کانال آب در قیام دشت / آب گرفتگی بیش از 70 خانه

شهردار منطقه 15 گفت: نشست کانال آب در قیام دشت منجر به آب گرفتگی در 70 خانه شد.

علی اکبر انجمنی شهردار منطقه 15 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کانال آب کشاورزی تهران – ورامین در منطقه قیامدشت به دلیل فرسودگی شب گذشته حوالی ساعت 12 نشست کرده است.

وی ادامه داد: طی این حادثه بیش از 70 خانه در نزدیکی کانال آب دچار آب گرفتگی شده است که خوشبخانه به دلیل اقدامات به موقع شهرداری خسارت جانی نداشته است.

شهردار منطقه 15 ادامه داد: در حال حاضر شهروندان در مسجد اسکان داده شده و چادرهای امدادی در منطقه نصب شده است.

همچنین ستاد بحران به ریاست فرماندار در منطقه تشکیل شده است.

شهردار منطقه 15 گفت: درحال حاضر کانال آب به زمینها کشاورزی به زمین های کشاورزی در شرق قیامدشت منحرف شده که در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری را شاهد بودیم.انجمنی خاطر نشان کرد: مالک این کانال آب،‌ آبفای استان تهران است.

شکسته شدن دیواره کانال آب در محله قیام دشت

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در ساعت 11:45 دقیقه شب گذشته در پی تماس شهروندان منطقه 15 با سامانه 125 از حادثه شکسته شدن دیواره کانال و نشت آب به معابر و منازل در محله قیام دشت خیابان خاوران به آتش نشا‌نان خبر دادند و بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران 3 ایستگاه به همراه چند دستگاه پمپ تخلیه آب به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه دیواره کانال آب که برای مصارف کشاورزی استفاده می شد ابتدا ترک و سپس شکسته شده بود و آب فراوانی سطح معابر، کوچه ها و بیش از 20 خانه را فرا گرفته بود.

همچنین تعدادی از منازل که دارای زیر زمین بودند کاملا دچار آبگر‌فتگی، گل و لای  و لجن شده بود.

ملکی اذعان کرد: آتش نشا‌نان با کمک عوامل شهرداری  و ستاد بحران با دستگاههای تخلیه آب گل و لای را تخلیه و از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری کردند همچنین با کمک یک دستگاه لو‌در و کیسه های شن از ورود آب کانال به سطح خیابان و معابر جلوگیری شد.

این مقام مسئول در آتش نشانی افزود: این کانال در شهرداری منطقه 15 تهران است اما مسئولیت رسیدگی بازسازی کانال مربوط به جهاد کشاورزی بوده است.

با تلاش 8 ساعته عملیات در ساعت 8 صبح امروز به پایان رسید و محل پس از ایمن سازی و تخلیه کامل آب تحویل عوامل شهرداری و جهاد کشاورزی شد.

خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت اما خسارات فراوانی برجای گذاشت.

58 منزل دچار آسیب جدی شدند

سید منتظر شبر‌ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ساعت3:20 دقیقه بامداد روز پنجشنبه گزارش شکسته شدن حریم کانال آب و تجاوز آب به مناطق پشت و اطراف کانال در محله قیام دشت تهران به نیروهای امداد و نجات اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه 150 منزل مسکونی دچار آبگر‌فتگی شده ا‌ند اظهار داشت: تیم های عملیاتی هلال احمر از 6 شعبه استان تهران، شهرستان های ری، پاکد‌شت،‌اسلامشهر، با 58 نیروی عملیاتی، کادر و داوطلب به همراه 9 دستگاه خودروی عملیاتی به سرعت خود را به محل حادثه رساندند.

و عملیات تخلیه اضطراری مردم از منازل و جمع آوری آبها با استفاده از 10 دستگاه خودروی آب کش و لجن کش شروع شده است.

شبر‌ با اشاره به اینکه 55 منزل دچار آسیب جدی شده اند‌ یاد آور شد آسیب دید‌گانی که منازل آنها دچار آسیب شده با استقرار در سوله مدیریت بحران شهرداری برپایی چادر‌‌های امداد و نجات و توزیع وسایلی چون موکت‌، پتو و تغذیه اسکان اضطراری خواهند یافت.

به گفته شبر‌، اسکان در‌سوله به دلیل مجهز بودن به وسایل گر‌مایشی مناسب در فصل سرما و بارندگی ها مشکلی برای اسکان یافتگا‌ن به وجود نمی‌ آورد گفتنی است عملیات تخلیه آب  منازل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مالک ، کانال ، نصب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار