الميادين: نوري مالکي و مقامات ايراني راهکارهاي مبارزه با تروريسم را بررسي کردند

نوري المالکي نخست وزير عراق با مقامات ايراني درباره راههاي همکاري عراق و ايران در زمينه مقابله با افراط گرايي در منطقه گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، مالکي که به تهران سفر کرده است همچنين گفت ، به زودي کنفرانسي در بغداد به منظور جلب همکاري بين المللي در مبارزه با تروريسم و افراط‌گرايي برگزار خواهد شد. 

رضا الباشا گزارشگر الميادين در تهران در اين باره گزارش داد: با ورود نخست وزير عراق به تهران، تابلو رفت و آمدهاي ديپلماتيک در پايتخت ايران در حال کامل شدن است. مسائلي که مالکي درباره آنها با ايراني ها صحبت مي کند تفاوت چنداني با مسائلي ندارد که وائل الحلقي نخست وزير سوريه و داود اوغلو وزير خارجه ترکيه درباره آنها با مقامات ايراني گفتگو کردند. منطقه اکنون با خطر افراط گرايي مواجه است که اساس منطقه را تهديد مي‌کند و مقابله با آن همکاري بين کشورهاي منطقه را ضروري کرده است. 

نوري المالکي در تهران گفت: «ما قصد داريم کنفرانسي جهاني براي مبارزه با تروريسم در بغداد برگزار کنيم، عراق و ايران از برگزاري کنفرانس ژنو-2 درباره سوريه و حل سياسي بحران اين کشور و تحقق اراده مردم آن حمايت و با مداخله خارجي در اين کشور مخالف هستند و نمي‌پذيرند که القاعده و جبهه النصره جاي روند سياسي را در سوريه بگيرند».

اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور ايران گفت: «خطر تروريسم خطري جدي است که کشورهاي ما را تهديد مي کند و بايد براي مبارزه با اين مشکل و توقف خشونت و افراط گرايي همکاري کنيم». 

محور سفر مالکي به تهران اين نکته بود که همکاري امنيتي بين کشورهاي منطقه با حل بحران سوريه آغاز مي شود. 

حسين اميرعبداللهيان معاون وزير امور خارجه ايران به خبرنگار الميادين گفت: «ما معتقديم عراق و ايران مي توانند نقشي اساسي در بازگرداندن امنيت و ثبات به منطقه به ويژه سوريه ايفا کنند. ما به طور مفصل در اين باره با آقاي مالکي صحبت کرديم». 

گزارشگر الميادين در پايان گفت: تحرکات ديپلماتيک اخير در تهران نشان دهنده ضرورتِ پيدا کردن راه حلي سياسي براي بحران هاي منطقه و مبارزه با افراط گرايي و تروريسم با همه امکانات است. به اين منظور همکاري بين کشورهاي منطقه از ايران گرفته تا ترکيه و سوريه و عراق، ضروري است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار