یک جامعه شناس گفت: فراگیری سلسله مراتب که شامل احترام گذاری به بزرگتران، تعلیم و تربیت، رسومات نسبتی است نقش هرم قدرت در خانواده را افزایش می‌دهد.

 قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: هرم قدرت در هر نهاد اجتماعی به خصوص خانواده که اولین و اساسی ترین نهاد اجتماعی است دارای سلسله مراتب و اقتدار مشروع می‌باشد که فقدان این سلسله مراتب نقش هرم قدرت در خانواده‌ها را کاهش می‌دهد.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: در کشور ما این سلسله مراتب از گذشته تاکنون در بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد در گذشته همه خانواده‌ها با پدربزرگ و مادربزرگ زیر یک سقف زندگی می‌کردند و نظم و انضباط، احترام کوچک‌تر به بزرگتر را به فرزندان خود می‌آموختند و چنین خانواده‌هایی دارای فرزندانی صالح و موفق بوده‌اند.  
 
قرایی اظهار داشت: برای جلوگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی مدارس هم می‌تواند احترام به بزرگ تر  تعلیم را به اقتضای سن کودکان به آن‌ها بیاموزد تا کودکان هرم قدرت را هم در خانواده و هم در مدارس درک کنند.  
 
وی خاطر نشان کرد: از راهکارهای برپایی هرم قدرت در خانواده داشتن سلسله مراتب است یعنی والدین باید اقتدار داشته باشند تا فرزندانشان نظم و انضباط و احترام به عقاید یکدیگر و احترام به رسومات کشورمان را یاد بگیرند تا این فرزندان در زندگی فردی خود بتوانند دارای هرم قدرت باشند.  
 انتهای پیام/

برچسب ها: فراگیر ، خانواده ، هرم ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار