وزير علوم دولت دهم گفت: عده‌ای که خود را با غرب همسو و همفکر می‌دانند استقلال را به گونه‌ای تعریف می‌کنند که در دانشگاه‌ها،‌ دانش ارزش مطلق است و بینش جایی در دانشگا‌ه ندارد، حتی اگر نظریه سکولاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، کامران دانشجو عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت که به مناسبت فرارسيدن 16 آذر به عنوان سخنران پيش از نمازجمعه با بيان اينکه زمانی که علوم انسانی غرب در دانشگاه‌های کشورمان ورود پیدا کند، دانشگاه ما محل رشد روشنفکری اروپایی می‌‌شود، گفت: اين امر باعث مي‌شود که دیگر کسی به فکر بومی‌سازی  دانشگاه و تطبیق‌سازی آن با آداب و رسوم ایرانی نباشد.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با تاکيد بر اينکه با آوردن بسم‌الله در سربرگ کتاب‌ها نظریه پردازی غربی به منابع اسلامی تغییر پیدا نمی‌کند، تصريح کرد: حتی با ساختن مساجد هم کشور ما از حالت غربی و اروپایی به حالت اسلامی تغییر نمی‌یابد.

وي به سخنان آیت‌الله آملی اشاره کرد و گفت: ايشان مي‌فرمايند: "اگر همه دانشگاه را به مسجد تبدیل کنیم باز هم دانشگاه‌هایمان حالت اسلامی به خود نمی‌گیرند."

دانشجو با تاکيد بر اينکه امام راحل نيز مبانی اسلامی شدن دانشگاه را تنها استقلال و عدم وابستگي به غرب عنوان مي‌کردند اظهارداشت: جدایی از غرب تنها از نظر مکان و جغرافیا نیست بلکه جدایی از دیدگاه‌‌ها و هنجارها و فرهنگ‌های اروپایی است.  
 
وی ادامه داد:‌ زمانی که علوم انسانی اروپایی از دانشگاه‌های ما خارج شود آنگاه است که دانشگاه‌های کشورمان به هویت اسلامی خود باز می‌گردند.  
 
کامران دانشجو اظهار داشت: باید روابط و فرهنگ در دانشگاه‌های ما براساس احکام و شرع اسلامی باشد؛ رسانه‌های غربی شامل بی‌بی‌سی و VOA کماکان به فعالیت و مخالفت با استقلال، آزادی و نشاط دانشجویان اشاره می‌کنند که این اقدام به معنی تبدیل دانشگاه‌های ما به دانشگاه‌های غربی است و خواهانند دانشگاه‌های ما را به سوی جهالت و غفلت سوق دهند.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با بيان اينکه متاسفانه عده‌ای در کشورمان این دیدگاه غرب را می‌پسندند، تاکيد کرد:  دانشگاه مستقل به این معناست که با نظام اسلامی و نظام برآمده از ملت ما همسو باشد.  
 
وزير علوم دولت دهم اضافه کرد: معنی دانشگاه مستقل این است که دانشگاه از بعد فرهنگی از غرب مستقل باشد و از بعد سیاسی از احزاب به دور باشد و همچنین از دیدگاه فعالیت سیاسی مستقل از نفاق و فتنه باشد.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: فتنه خطرناک‌تر از نفاق است، چرا که فتنه همان نفاق را در درون خود دارد  و  فتنه دانشجویان حزب‌الله و بسیجی را افراطی می‌داند.  
 
کامران دانشجو گفت: نباید اجازه دهیم فتنه در دانشگاه نفوذ پیدا کند چرا که اگر این گونه شود قطعا روزی همین گروه‌های مشتاق نیز از اقدامات خود پشیمان می‌شوند.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت اذعان داشت: عده‌ای که خود را با غرب همسو و همفکر می‌دانند استقلال را به گونه‌ای تعریف می‌کنند که در دانشگاه‌ها،‌ دانش ارزش مطلق است و بینش جایی در دانشگا‌ه ندارد، حتی اگر نظریه سکولاری داشته باشند.  
 
وی با اشاره به سخنان امام راحل اضافه کرد: اگر تحصیل در دانشگاه‌ها، تحصیل علمی است باید پیش از آن تربیت اسلامی صورت گیرد.  
 
کامران دانشجو ادامه داد: با تمام هرج و مرج‌ها و مخالفت‌هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد اگر شئونات اسلامی در فضای دانشگاه رعایت شود اینگونه مسائل از بین خواهد رفت،  چرا که آزادی با هرج و مرج متفاوت است.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: نظام برآمده از ملت به جنبش‌های دانشجویی توجه ویژه‌ای دارد اما نه جنبش‌هایی که در تقابل با نظام صورت گیرد.  
 
وی  اضافه کرد: ‌خارج شدن دانشگاه‌ها از ماموریت اصلی خود به معنای دوری از علم است همانطور که دوقطبی شدن دانشگاه‌ها همواره تشنج در فضای دانشگاه را به دنبال دارد.  
 
کامران دانشجو تصریح کرد: اوج نشاط سیاسی، به راه افتادن قائله 18 تیر و مصادره روز 16 آذر به نفع چه کسی بود؛‌روز تاریخی 16 آذر تقابل نظام جمهوری اسلامی ایران با آمریکا بود اما امروزه با این روز طوری رفتار می‌کنند که این جنبش به نفع آمریکایی‌ها باشد.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: در سال‌های اخیر دانشگاه‌ها از ماموریت اصلی خود که تربیت علم بود دور شدند و به بنگاه‌های تبلیغاتی و سیاسی داخل و خارج از کشور تبدیل شدند.  
 
وی ادامه داد: چگونه است که عده‌ای می‌گویند فضای دانشگاه‌ها امنیتی شده و خفقان سیاسی حاکم شده است.
 
کامران دانشجو گفت:‌ در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دولت سه هزار نشست تبلیغاتی در دانشگاه‌ها برگزار شد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت به دیدار اول خود با ریاست جمهوری دولت یازدهم اشاره و بیان کرد: رئیس جمهور در خصوص تبلیغات انتخاباتی در دانشگاه‌ها گفت؛ خودم چندین بار به دانشگاه‌ها برای سخنرانی رفتم و شاهد جو منطقی در فضای دانشگاه‌ها بودم و با کمال اطمینان می‌گویم که در دانشگاه‌های کشورمان هیچگونه خفقانی وجود ندارد و فضای امنیتی حاکم نیست.  
 
وی اظهار داشت: در چند سال اخیر دولت اصولگرا 150 هزار مقاله و سند علمی تولید شد که 16 برابر دوره اصلاحات گذشته است.  
 
کامران دانشجو ادامه داد: ما در منطقه رتبه اول تولید علم را به دست آورده‌ایم در صورتی که این هدف را برای سال 1404 پیش‌بینی کرده بودیم.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت به دولت دهم اشاره و اظهار داشت: نرخ تولید رشد علم در کشورمان 10 الی 15 برابر رشد علم در دنیا بوده،‌ پس چگونه است که عده‌ای می‌گویند دانشگاه‌ها فضای امنیتی دارند.  
 
وی افزود: دانشگاه‌های کشورمان در حوزه فعالیت‌های نانو، هوا و فضا و تولید علم و فناوری 8 تا 20 رتبه در جایگاه گذشته خود ارتقا پیدا کرد، همچنین در حوزه هسته‌ای نیز دنیا پذیرفت که کشور ایران در حوزه انرژی هسته‌ای بومی شده است.  
 
کامران دانشجو گفت: آمریکا و غرب به دلیل توانایی و تلاش بی‌وقفه دانشمندان ما بالاجبار به پای میز مذاکرات آمدند، چرا که اگر قرار بود به دلیل لبخند عده‌ای آنها توافق را بپذیرند باید در دوره اصلاحات گذشته این اقدام صورت می‌گرفت چرا که در آن دوره نه تنها لبخند، بلکه خنده به معنای واقعی به آمریکا زده شد اما آنچه که این دولت توانست به دست بیاورد این بود که آمریکا ایران را محور شرارت قرار داد.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: آمریکا به این دلیل که ایران راکتور آب سنگین، 19 هزار سانتریفیوژ و غنی‌سازی 20 درصد را به دست آورده بود حاضر به مذاکره با ایران شد.  
 
وی تصریح کرد: باید با افتخار اعلام کنم که دانشمندان ما فناوری غنی‌سازی و دانش هسته‌ای را بومی کرده‌اند و هر روز در حال پیشرفت هستند و آمریکا به دلیل ترس از همین  پیشرفت بود که راضی شد با ایران پای میز مذاکره بنشیند.  
 
کامران دانشجو ادامه داد: آمریکا به این دلیل که در تحریم‌های متوالی نتوانسته از ایران امتیازی را بگیرد، موافقت کرد که حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت بشناسد و به پای میز مذاکره بیاید.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشمندان ما با تلاش بی‌وقفه و دادن شهید و با صبر و مقاومت ملت سلحشور توانستند در 8 سال گذشته اسب  خود را زین کنند و داشته‌های خود را در اختیار فرزندان انقلاب در قالب تیم مذاکره‌کننده امروز بدهند که این تیم امروز سوار بر این اسب شده و حق مسلم ملت ایران را از حلقوم کثیف غرب بیرون می‌کشد.  
 
وی اضافه کرد: امروزه سوالی ذهن‌ها را درگیر خود کرده و این سوال این است که تفاهم به دست آ‌مده چگونه است که دو طرف اصلی یعنی امریکا و ایران فهم و برداشت متفاوتی از آن دارند، اینکه ما بگوییم هر طرف تفسیر خود را از این توافقنامه دارد معنی ندارد.
 
کامران دانشجو گفت:‌ چرا داشته‌های خودمان را مانند راکتور آب سنگین اراک، نفت و پول‌های خود را سر میز مذاکره قرار دادیم، تفاهم به معنای واقعی این معنی را می‌دهد که هر دو طرف نسبت به یک توافق به یک فهم مشترک برسند و هر دو یک حرف را مدنظر قرار دهند.  
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد:‌ آمریکا باید از شیطنت دست بردارد و دیوار بی‌اعتمادی را که بین خود و ایران ساخته است، بلندتر نکند چرا که همواره خودش ضربه می‌خورد.  
 
وی تصریح کرد: هشداری به تیم مذاکره‌کننده ایران دارم که همیشه در ذهن خود یادآور باشند که دروغ در ذات استکبار جهانی و آمریکا است و هر بار که با آمریکایی‌ها دست می‌دهند باید انگشتان خود را بشمارند.  
 
کامران دانشجو با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها بیان داشت: باید برای اسلام در دانشگاه اصالت قائل شوید، حتی روابط در دانشگاه‌ها نیز باید صددرصد اسلامی شود،روابط دختر و پسر، روابط دانشجو با استاد و بالعکس، باید تمامی این ارتباطات براساس شرع اسلام باشد.  
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: مدیر و دانشجو همواره باید در راستای اسلام قدم بردارند تا اینکه دانشگاه‌های ما هیچ وقت مقلد غرب نباشند.  
 
وی گفت: ما باید در فضای دانشگاه مدیرانی را تربیت کنیم که شیفته خدمت باشند و نه قدرت، چرا که نگاه به قدرت و خدمت دو دید متفاوت است.  
 
کامران دانشجو اضافه کرد:‌مدیری که از نگاه قدرت جوانب را در نظر می‌گیرد همواره خودش را ژنرال و ارباب مردم می‌داند و مردم کشورش را نیز سرباز و رعیت می‌بیند و اگر خدمتی به مردم ارائه دهد به عنوان کشیدن دست نوازشی بر سر رعیت خود می‌پندارد اما مدیری که با دید خدمتی جوانب را در نظر می‌گیرد خودش را سرباز و مردم را ژنرال می‌داند و اگر اقدامی انجام می‌دهد آنرا برای رضای خدا تلقی می‌کند.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطرنشان کرد: انشاءالله خداوند همه ما را خادمین مردم بداند و ما را مجذوب اسلام، ولایت و محبوب  امام زمان قرار دهد.  
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: دانشجو ، خطبه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار