تشدید تنش میان بيروت و تل آويو بر سر منابع نفت و گاز مديترانه

کارشناس لبنانی تاکید کرد تنش میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منابع نفت و گاز دریای مدیترانه می تواند به جنگ منتهی شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ بن بست درباره بهره برداری از میادین نفت و گاز لبنان در آبهای مدیترانه سالها است که وجود دارد. برخی تحلیلگران معتقدند با تصمیم لبنان به اعطای مجوز بهره برداری از منابع نفت و گاز این کشور در آبهای شرق دریای مدیترانه، تنش میان لبنان و اسرائیل بیشتر می شود زیرا تل آویو مدعی است شرق مدیترانه منطقه اقتصادی انحصاری اسرائیل است. یکی از تحلیلگران می گوید در ابتدا قراردادی میان لبنان و قبرس وجود داشت که رژیم اسرائیل از آن به نفع خود بهره برداری کرده است. 

ربیع یاغی مشاور امور نفت و گاز لبنان گفت: قبرس به لبنان قول داده بود اگر این کشور از مرز آبی میان لبنان و اسرائیل ده مایل عقب نشینی کند، اسرائیل نیز متعهد می شود ده مایل عقب نشینی کند. لبنان به این تعهد عمل کرد اما اسرائیل به جای اینکه عقب نشینی کند ، به سیاستهای تجاوزکارانه و غاصبانه خود ادامه داد و به شکلی غیر قانونی ده مایلی را که لبنان عقب نشینی کرده بود، اشغال کرد. نباید فراموش کرد اگر اسرائیل بخواهد در مناطق اشغالی از آبهای لبنان از منابع نفت و گاز بهره بردای کند، لبنان هم ساکت نخواهد نشست و پاسخ تجاوزات آنها را خواهد داد. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: تنش ، تل آویو ، منابع ، نفت ، گاز ، مدیترانه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار