مشهد/

نمایشگاه داگرئوتیپ های شرقی مشهد با حضور رضا کیانیان پایان یافت

برگزاری اختتامیه دومین نمایشگاه " داگرئوتیپ" های شرقی، محمد محمدزاده تیتکانلو تنها داگرین ایرانی دیروز در نگارخانه آذر نور مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محمد محمد زاده تیتکانلو داگرین معاصر ایران در خصوص نوع فعالیتش گفت: در این نمایشگاه 10قطعه عکس رو نمایی شده است که حاصل چهار سال تلاش در عکاسی داگرئوتیپ می باشد.

وی ادامه داد: هدف من از برپایی این نمایشگاه احیای هنر و جریان داگرئوتیپ که نشان دهنده عشق و ایثار یک فرد به هنر و عکاسی می باشد .

محمدزاده در خصوص داگرئوتیپ های شرقی بیان کرد: نخستین روش موفق در ثبت عکس های دائمی و استفادهٔ تجاری از عکاسی است که در این روش، به صفحهٔ نقره ای مدتی بخار ید داده تا قشر نازکی از یدور نقره بر روی آن قرار گیرد سپس این صفحه را در دوربین گذارده و عکسبرداری می‌کنند.

به گفته وی نخستین نمایشگاه داگرئوتیپ اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار شده است.

در ادامه رضا کیانیان گفت: من در همین شهر کار سینما و تئاتر را یاد گرفتم و اکنون در شهر خودم هستم و کار آقای محمد زاده تیتکانلو به اندازه شما برای من هم جالب است.

وی بیان کرد: امروز در دوره دیجیتال هستیم و در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم و باید همراه با اتفاقات جدید و پیشرفت ها جلو برویم اما عرصه داگرئوتیپ یک مجنون نیاز دازد که محمد زاده همان مجنون است.

این هنرمند مشهدی ادامه داد: در واقع دنیای عکاسی به من خیلی کمک کرد و در عکاسی با لنز و دوربین آشنا شدم و به واسطه همین آشنایی در دنیای سینما کار راحت تری داشتم.

کیانیان با یبان اینکه خود را نیز مجنون می داند، گفت :کار محمد محمد زاده دو وجه دارد یک وجه آن تکنیکی است و وجه دوم آن غیرتکنیکی و هنری است وجه غیر تکنیکی آثار ایشان دریچه جدیدی را در مقابل دید ما باز می کند و برای ایشان آرزوی موفقت دارم/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.