صفار هرندي در دانشگاه تهران:

16 آذر روز جهانی عاری از تسلط امپریالیسم آمریکا است/جبهه مقاومت عنوان ابرقدرت را به خود اختصاص داد

صفار هرندي گفت: در سال 58 این عهد بسته شد که با تلاش اکثر انقلابیون و نهضت آزادی‌بخش در برابر مبارزه با استکبار روزی را جشن بگیریم که روز جهانی عاری از تسلط امپریالیسم آمریکا است، البته این خواسته اکثر نیروهای اجتماعی در دوران پس از انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در گرامیداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی و اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه سهم من از اين همه احساسات گرم شما دانشجویان که تریبون را به من داديد بسیار اندک است اظهار داشت:‌ روحیه انقلابی توام با شعور شماست که می‌دانيد باید در هر زمان چه بگوید و چگونه موضعي بگیرد.  
 
وی مطرح کرد: همانطور که می‌دانید 16 آذر چگونه متولد شد، سه ماه پس از کودتای ننگین 28 مرداد و در شرایطی که معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران آمده بود تا در کودتای 28 مرداد در ایران مهر همیشگی بزند و کشور ما را در بند سیاست‌های آمریکا بکشد، سه جوانمرد در همین دانشکده فنی تهران برای شکستن آن خفقان ایجاد شده قربانی شدند.  
 
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 35 سال است دانشجویان بر سر اين قرار می‌آیند تا بگویند آنچه که دولت آمریکا و رژیم وابسته به آن در نظر داشته است از کودتا و وابسته کردن کشور مقدس ایران به آمریکا خواب و خیالی بیش نیست.  
 
صفار هرندی با تاکید بر اینکه حرکت 35 ساله نهایتا به پیروزی انقلاب منجر شد، اظهار داشت: بعد از فروپاشی رژیم شاه و پس از آنکه دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسي را تسخير کردند، 16 آذرهایی با حوادثي بسیار را شاهد بودیم.
 
وی اضافه کرد: 25 سال پس از کودتای 28 مرداد در سال 1332 انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز ما پس از 35 سال از گذشت انقلاب اسلامی کارنامه 16 آذر را مرور می‌کنیم.
 
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه پس از تسخیر لانه جاسوسی تمامی اقشار، ایران منهای آمریکا را باور کردند، ابراز داشت: 16 آذرهای پس از تسخیر لانه جاسوسی سر قرار حاضر شدیم، نه برای اینکه ایران را از وابستگی به آمریکا نفی کنیم چرا که در انقلاب ثابت کردیم ایران از هرگونه وابستگی به آمریکا مبرا است.
 
صفار هرندی گفت: ما هر سال 16 آذر به این قرارگاه می‌آییم تا جهان بدون سلطه آمریکا را تجربه کنیم و حرکت دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آغاز طوفانی در برابر مبارزه با استکبار است.  
 
وی با بیان اینکه در بهمن‌ماه سال 1358 نهضت آزادی‌بخش و اکثر انقلابیون در ایران حاضر شدند تصریح کرد: در سال 58 این عهد بسته شد که با تلاش اکثر انقلابیون و نهضت آزادی‌بخش در برابر مبارزه با استکبار روزی را جشن بگیریم که روز جهانی عاری از تسلط امپریالیسم آمریکا است، البته این خواسته اکثر نیروهای اجتماعی در دوران پس از انقلاب بود.  
 
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سقوط سفارتخانه آمریکا در ایران مورد استقبال همه قشرهای دانشجویی قرار گرفت،‌اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی مورد استقبال همه گروه‌ها حتی گروه‌های منتسب به جریان‌های مارکسیستی و لیبرال با گرایش‌های جمهوری‌خواه بدون اسلام قرار گرفت و آنها جلوی سفارتخانه سابق امریکا جمع می‌شدند و این پیروزی را به عنوان جشن ملی برپا می‌کردند.  

صفار هرندی با تاکید بر اینکه کسانی تاریخ را تحریف می‌کنند که با تسخیر لانه جاسوسی مخالف بوده و از راه انقلاب منحرف شدند، افزود: کسانی که تاریخ را تحریف می‌کنند باید جوابگو باشند که اگر تسخر لانه جاسوسی بدعت بود چرا همه جریان‌ها اعلامیه‌ای صادر نکردند.

وی با بیان اینکه ما باید به کدام ساز این جماعت دم‌دمی مزاج برقصیم، اظهار داشت: این جماعت دم‌دمی مزاج روزی تجویز میَ‌کنند که باید سفارت آمریکا تسخیر شود و در این زمینه ایده‌های تند و انقلابی ارائه می‌دهند و روز ديگر از این امر به نوعی تبری می‌جویند و این کار را نفی می‌کنند، گویی در این امر دخلی نداشته‌اند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کسانی با اهداف دیگر در تسخیر لانه جاسوسی شرکت کردند، برای آنکه برای خود تشخّص جلب کرده و عکس یادگاری بگیرند و تا حدودی نیز موفق بودند.

صفار هرندی افزود: بعدها شاهد بودیم که همین جماعت دم‌دمی‌ مزاج همراه با سپاه صدام به ایران حمله کردند که شاهدیم همان فرد به درک واصل شد و این قرار و قرارگاه بی‌تردید محل کسب شرف و اعتبار بوده است، منتها در جابجایی ارزش‌ها در این زمینه اتفاقاتی افتاده است.

وی اضافه کرد: کسانی که مشتاق تغییر جریان‌های غلط هستند در به صحنه آوردن جریان‌های نو به نو و آرمان‌های گذشته اکنون جریان‌های گفتمان‌ساز فعال دارند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: کسانی که با عبور از دولت وابسته به آمریکا را جشن می‌گرفتند، همان کسانی بودند که در جریان نهضت آزادی اعلامیه‌ای را درباره تسخیر لانه جاسوسی صادر کردند که البته برخی از آنها در قالب چهره اساتید در کلاس‌ها حاضر شده و با گفتمان غلط وقت دانشجویان را می‌گیرند.

صفار هرندی تصریح کرد: جماعت دم‌دمی مزاج کسانی بودند که انقلاب مارکسیستی و لیبرالیستی را به ما نشان می‌دادند و ذائقه‌شان تمایلی به انقلاب اسلامی نداشت و استاد تغییر جریان آدرس‌های غلط بودند.

وی با تاکید بر اینکه جماعتي آدرس جماهیر شوروی را به عنوان قطب غلط معرفی می‌کردند، اظهارداشت: این جماعت زمانی که اتحادیه جماهیر شوروی سقوط کرد، بلافاصله تغییر چهره دادند و در لیست مواجب‌بگیر غرب درآمدند،‌ چرا که عادت کرده‌ بودند آویزان قدرت‌های جهانی باشند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ کسانی که در شعارهای چپ‌گرایانه و سوسیالیستی و چپ‌گرایان اسلامی بودند، ضدیت با آمریکا در شعارهای آنها مشخص بود و به همین علت روزی را به اسم مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

صفار هرندی اضافه کرد: همان جماعت دم‌دمی مزاج سال 88 به جای شعار مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر روسیه سر دادند که اینها استاد تغییر آدرس‌های غلط هستند.

وی تاکید کرد: برخی پس از انقلاب که دارای سمت و جایگاهی شدند از آنجایی که می‌خواهند درباره امام خمینی (ره) آدرس غلط دهند از مصدق هم عبور می‌کنند و سراغ رضاشاه رفته و از قلدری‌های او در دوره طاغوت دفاع می‌کنند، همان‌هایی که قرارگاه قبلی آنها روبروی قرارگاه مصدق بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: وقتی شعار حرکت به سوی جهان بدون سلطه آمریکا سر دست‌ گرفته شد، برخی گفتند آرمان خوبی است اما تحقق آن  امکان ندارد.

صفار هرندی افزود:  زمانی که شوروی در آستانه سقوط بود، امام خمینی (ره) فرمودند؛ امپریالیسم غرب هم سقوط خواهد کرد و نشانه‌های آن هم مشخص خواهد شد که اکنون از آن زمان 20 سال می‌گذرد.  

وی اظهار داشت: امروز کسانی که در حکومت آمریکا صاحب‌نظر هستند و از عوامل اصلی حوزه مرکزی ایالات متحده می‌باشند خود اعتراف می‌کنند که آمریکا در حال افول است و به یک قدرت درجه دوم تبدیل خواهد شد که شاهد این امر، بحران اقتصادی در این کشور بوده و داشتن 17 هزار میلیارد بدهی در مقابل 16 هزار تولید ناخالص ملی نشان می‌دهد که ایالات متحده در حال ورشکستگی است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:‌ بحران امروز آمریکا آرزویی بوده که در 16 آذرهای اوایل انقلاب فقط با  عنوان آرمان مطرح می‌شد که نسل شما امروزه آثارش را می‌بیند.

صفار هرندی تصریح کرد: دانشجوی ما 16 آذر سال 32 را ندیده و امروز بر فراز قله‌ای قرار گرفته که 60 سال از آن گذشته و سیمای دامنه پیشین را ملاحظه می‌کند که اگر این اتفاقات واقعیت ندارد ما بحث می‌کنیم و اگر واقعیت دارد باید بپذیرند.

وی تاکید کرد: امروز ما در مقابل جهانی هستیم که در گذشته دانشجو را جلوی پای آمریکا قربانی می‌کردند و رفتار آنها تفاوت نکرده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه 35 سال است موفق شدیم حکومتی مبتنی بر آرا ملت بدون دیکتاتوری تشکیل دهیم، اضافه کرد:‌ چیزی که همه باور دارند، تشکیل ملت و دولت به دست مردم است و پس از 35 سال هنوز آرا مردم کارساز بوده و نشان آن در این است که هر هشت سال یکبار دولتی متفاوت با دولت قبلی سر کار می‌آید.  

صفار هرندی با بیان اینکه استادانی لغات را با توجه به رویکردهای خود غلط بیان می‌کنند، تصریح کرد: استادانی که لغات را غلط می‌گویند از دموکراسی دم می‌زنند، اما وقتی پای رای اکثریت به میان می‌آید قبول نمی‌کنند و زیر حرف خودشان می‌زنند.

وی تاکید کرد: اخلاق در بچه‌های حزب‌اللهی به رسمیت شناخته نشد، اما کسانی که یازده میلیون اختلاف رای را نپذیرفتند، دم از مکارم اخلاق می‌زنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعارهایی که دانشجویان در سالن سر می‌دادند اظهار داشت: شعارهایی که دانشجویان سر می‌دهند در جواب شعار کسانی است که در تمامی مکان‌های رسمی و غیررسمی و حتی امروز در حضور رئیس‌جمهور سر دادند و رئیس‌جمهور در سخنان خود تصریح کرد که تکلیف این مسائل را نظام مشخص می‌کند، والسلام.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه آزادی کسانی که در هر جلسه‌ای شعار می‌دهند مورد احترام است، ابراز داشت: قبل از هر چیز به عنوان ناصح مشوق به رئیس‌جمهور می‌گویم هیچ آزادی بالاتر از شعاری که شما دادید نیست، لذا توصیه می‌کنم شعار خود را از حصار شعارهای افراطیون آزاد کنیم.

وی تاکید کرد: شما شعار اعتدال دادید و ما حاضریم جان‌مان را برای عدل و عدالت بدهیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ چرا شما در زمان انتخاب کابینه خود بسیاری از سمت‌ها را به کسانی دادید که ضد اعتدال بودند.

صفار هرندی اضافه کرد: این حرف‌ها برای همراهی دولتی است که با شعار کلید پیش آمد که با هدف گره‌گشایی مشکلات مردم به میدان آمد و این صحیح نیست که با شعار کلید بیاییم و بعد از آمدن ده‌ها مشکل به مشکلات مردم اضافه شود زیرا این خلاف اعتدال است.

وی تاکید کرد: بعضی‌ها فقط از پیشرفت‌های کشورمان در زمینه هسته‌ای اطلاع می‌دهند و پیشرفت‌های دیگر را کتمان می‌کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مدل ما در ایجاد نظام مدل اقتباسی نبود، گفت: هر نظامی که می‌خواست الگو بگیرد از لیبرال و امپریالیسم الگو می‌گرفت اما انقلاب ما پایه‌گذار مدلی شد که تاسیسی بود و اقتباسی نداشت.

صفار هرندی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی بالنده بوده و دست بقیه را گرفته است، اظهار داشت: اکنون چنین شده که هر جا نسخه انقلاب محلی به پیروزی می‌رسد می‌گویند ایران پشت آن انقلاب بوده که ما نتوانستیم کاری کنیم، یعنی اگر شعله‌های مقاومت در کشورهای مختلف فروزان است، استادی داشته و آن انقلاب اسلامی در ایران است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران نیروهای همسو جبهه‌ای به اسم مقاومت در برابر جبهه استکبار تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: در گذشته جبهه شرقی در برابر جبهه غربی بود و این اولین بار است که جبهه مقاومت عظمتی پیدا کرده و عنوان ابرقدرت را به خود اختصاص داده است که همه می‌گویند سر نخ آن به دلیل انقلاب اسلامی ایران بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ایران ام‌القرای جهان اسلام شده است، گفت:  بزرگترین آرمان ما وحدت کل نیروها در خط استقلال، مقاومت و ایستادگی در موضع حق انقلاب بوده و همانطور که امام خمینی (ره) شعار همه با هم را سر دادند کسانی که دل در گرو این انقلاب و اسلامی دارند نیز باید یک‌صدا و با دیگر اقشار متحد شوند.

 صفار هرندی ادامه داد: همانطور که امام خمینی(ره) در اواخر عمر خود فرموده‌اند اگر می‌خواهید دانشگاه و مملکت سالم بماند شاکله‌ای مثل بسیج باید شکل بگیرد و تشکیل شود، فرض بر این بوده که گروه‌ها با نگاه‌های متفاوت در بسیج حاضر شوند و برای اعتلای نظام کار کنند اما خوب شد امام نماند تا ببیند برخی از آنها که امام خمینی(ره) سرمایه وجودی خود را برای آنها خرج کردند چشمان‌شان را در برابر پاره کردن عکس ایشان در 18 تیر 78 بستند و حاضر شدند با جماعتی که شعار مرگ بر ولایت فقیه دادند همراه شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی برسد که همه نیروها در کنار هم باشند و همه شما به عنوان دانشجوی مسلمان انقلابی خط امام و پیرو خط رهبری چنددستگی نداشته باشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: صفار ، هرندی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.