کرمان/

از نرخ بیکاری در‌ کرمان چه خبر؟

مدیر کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان کرمان به دلیل مجاورت با مرزهای شرقی شاهد حضور اتباع بیگانه است و این حضور در نرخ بیکاری جوانان تاثیر‌گذار بوده، زیرا جوانان ایرانی با نگاه سنتی خود به ارزش کار و بعضا تنبلی، ‌نرخ بیکاری را افزایش داده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران"" حسن رحمانی‌"، با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق آمار مرکز ایران اعلام شده نرخ بیکاری در بهار سال جاری در استان کرمان 6.6 ‌درصد و در تابستان سال جاری 7.2 درصد بوده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته 8.1 درصد بوده‌ که این آمار نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری در این مدت مشابه در سال جاری ‌است‌.

کرمان، سومین استان کشور دارای کمترین نرخ بیکاری

رحمانی با بیان اینکه استان کرمان سومین استانی است که دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است، گفت: اگر ترویج فرهنگ کار در کرمان افزایش پیدا می‌کرد، استان کرمان اولین کاهش نرخ بیکاری را در کشور دارا بود‌.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: برای ترویج فرهنگ کار و ارزش کار در استان، توانستیم دوره‌های آموزشی را در نقاط مختلف برگزار کنیم و ارتباط خود را با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر کار ادامه داد: راه اندازی موسسات مشاوره و راهنمایی کارآفرینی برای افرادی که به دنبال کارآفرینی هستند، از دیگر برنامه‌هایی است که اداره کار در راستای ترویج فرهنگ کار انجام داده است.

مهمترین راه کاهش نرخ بیکاری، آموزش مهارت متناسب با بازار کار است

رحمانی با بیان اینکه مهمترین راه کاهش نرخ بیکاری آموزش مهارت متناسب با بازار کار است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش دولتی و غیر دولتی که خوشبختانه در استان کرمان در سنوات اخیر بسیار روی آن کار شد، خود‌اشتغالی در دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد سازمان بهزیستی و میراث فرهنگی بود که در کاهش نرخ بیکاری تاثیر‌گذار بوده است.

21 موسسات کاریابی و مشاوره شغلی غیر دولتی در سطح استان کرمان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: 21 موسسات کاریابی و مشاوره شغلی غیر دولتی در سطح استان کرمان وجود دارد که وظیفه ثبت نام و شناسایی فرصت‌های شغلی را بر عهده دارد‌.

رحمانی بیان کرد: در حال حاضر جوانان به نوعی بی‌عار شده‌اند و دیده می‌شود در بسیاری از کارها افاغنه نقش دارند و به سختی کار کرده و کسب درآمد می‌کنند، در حالی که جوان ایرانی از انجام دادن بعضی از کارها اجتناب ورزیده و ترجیج می‌دهد بیکار باشد.

وی با بیان اینکه جوانان باید سطح توقعات خود را پایین بیاورند و به دنبال مهارت‌های آموزشی متاسب با بازار کار باشند، اظهار کرد: نگاه سنتی به ارزش کار شده است همه باید در زندگی خود به نوعی تلاش کنند و از کار کردن ننگ نداشته باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: رسانه ها باید در زمینه ترویج فرهنگ کار بیشتر تلاش کنند و علت نگاه سنتی جوانان به کار را بررسی کنند.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: بیکاری ، کرمان ، فرهنگ کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.