معاون پژوهشی دانشگاه تهران:

تولیدات علمی این دانشگاه بیش از 10 درصد بوده است/ ۵۰ درصد گرند مربوط به طرح‌های اساتید

امسال تولیدات علمی دانشگاه تهران بیش از 10 درصد است و آمار افتخار آمیزی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، عمو عابدینی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه تولید علم و فناوری و علوم مرتبط با آن تلاش معاونت پژوهش در جهت ارتقاء وضعیت بالا بردن تولیدات است. 

 عمو عابدینی ضمن توضیحی از عملکرد پژوهش دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران بیش از ده درصد تولید علم را دارد و معاونت پژوهش نقش آفرینی خوی در این زمینه را داشته است. 

عمو عابدینی در خصوص اینکه شرایط اقتصادی کنونی تاثیری در پژوهش‌های کاربردی ما نداشته بلکه دانشگاه درآمدهایی هم داشته است. 

وی اظهار داشت: سامانهٔ جدیدی از نشر نشریات و مجلات کتب را در این دانشگاه فراهم کردیم و همچنین ایجاد آزمایشگاه‌های مرکزی که به عنوان شبکه آزمایشگاهی بزرگی شده و به بیرون از دانشگاه هم خدمات دهی می‌کنند. 

وی ادامه داد: پنجاه درصد گرند مرتبط با فعالیت‌های تحقیقاتی اساتید داریم به صورتیکه طرح اساتید را به صورت کیفی به مدت سه تا پنج سال فعالیت خودشان را به عهده خواهند شد.

اشتراک بیست و هفت طرح در این دانشگاه
عمو عابدینی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: طرح‌های کلان دانشگاه تهران از طریق شورای وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بیست و هفت طرح بوده که در چهار طرح اصلی آن دانشگاه تهران مجری محور بوده است. 

 وی عنوان کرد: این مشارکت و نقش آفرینی مطابق برنامه‌های چند ساله است و زیر ساخت‌های لازم برای این حرکت فراهم شده است. 

 وی گفت: این دانشگاه فقط دانشگاه تهران نیست به معنی آن است که می‌تواند دانشگاه ایران باشد و در این راستا باید حرکت‌های ملی صورت گیرد. 

وی اظهار داشت: این طرح‌های مصوب ملی طی سه تا پنج سال صورت گرفته است و با توجه به اینکه اعضا و هیات علمی جوان این دانشگاه افزایش پیدا کرده است، تشویقی برای این اعضا است و هم پژوهش‌های کاربردی طرح‌های کلان به کار می‌روند. 

وی در پایان گفت: در سالهای گذشته همچون آماری نداشته‌ایم و همچنین پارک‌های علمی و فناوری هم جهت به ثمر رساندن و خلق ثروت نقش بسزایی را در آینده این دانشگاه ایفا می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار