رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

امیدواریم دولت بودجه این سازمان را به منظور پیشبرد برنامه‌ها افزایش دهد

رئیس سازمان ثبت ااسناد و املاک کشور گفت: ما در رابطه با موضوعات مختلف از جمله تأمین زیرساخت‌ها و نگهداری سیستم‌های الکترونیک، داده آمایی و آرشیو حدود 30 میلیون پرونده ثبتی، تأمین سخت‌افزارها و امکانات مربوط به استقرار سرورها در سال 93 نیازمند بودجه حدود 500 میلیارد تومان هستیم.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "احمد تویسرکانی "، معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های تحول سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای طرح ثبت الکترونیک اسناد رسمی بود که  از 26شهریور امسال اجرایی شد.

وی گفت: بعد از گذشت 50 روز از اجرای این طرح تا امروز سه میلیون و 527 هزار و 129 سند رسمی در این سامانه به ثبت رسیده که از این تعداد 46.43 درصد سند وکالت، 24.9 درصد سند بیع، 13.5 تعهدنامه، 5.2 درصد سند رهنی، 3.4 درصد رضایت نامه، 3.3 درصد اقرارنامه ، 1.3 درصد سند اداری و یک درصد سند صلح بوده است.

تویسرکانی افزود: سال 92 بودجه سازمان ثبت نسبت به سال قبل از آن نزدیک به 20 درصد کاهش داشته است که باعث بروز مشکلات فراوان و کندی پیشرفت طرح های سازمانی از جمله طرح کاداستر شد و امیدواریم در سال 93 دولت این کمبود بودجه را مرتفع کند.

وی در ادامه در خصوص اجرای طرح کاداستر در کشور گفت: خوشبختانه مجلس طرحی را به عنوان طرح جامع کاداستر کشور مورد بررسی قرار داده و به مرحله نهایی رسانده که آماده طرح در صحن علنی مجلس است و اگر این طرح به نحو کامل به تصویب برسد، مشکلات مربوط به اجرای کاداستر جامع کشور از جمله تأمین منابع مورد نیاز برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأکید کرد: در شرایط فعلی مشکلات قبلی تأمین منابع برای اجرای کاداستر جامع به قوت خود باقی است و ما آن را به شکل مکتوب به دولت اعلام کرده‌ایم که امیدواریم این موضوع در تصویب بودجه 93 حل شود.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: ما در رابطه با موضوعات مختلف از جمله تأمین زیرساخت‌ها و نگهداری سیستم‌های الکترونیک، داده آمایی و آرشیو حدود 30 میلیون پرونده ثبتی، تأمین سخت‌افزارها و امکانات مربوط به استقرار سرورها در سال 93 نیازمند بودجه حدود 500 میلیارد تومان هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار