اصفهان/

پژوهشگاه رویان اصفهان بدنبال شبیه‌سازی حیوانات دارای شیر پروتئینی

رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان ازتحقیقات این پژوهشگاه برای شبیه‌سازی حیوانات دارای شیر پروتئینی خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد حسین نصر اصفهانی در نشستی با مسئولان و متولیان بخش‌های پژوهشی استان اصفهان در محل دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: در حال حاضر شبیه سازی حیوانات دیگر برای ما مطرح نیست وفقط شبیه سازی حیواناتی راکه در شیر آنها پروتئین وجوددارد ، دنبال می‌کنیم .

وی ادامه داد: سلول درمانی در آینده جزو لاینفک درمان می‌شود به طوری که در آینده‌ نزدیک در کنار هر بیمارستان مراکز سلول درمانی به وجود می‌آید.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان ابراز داشت: برخی از این مراکز در سال آینده و برخی در 20 سال دیگر به نتیجه می‌رسد.

وی با ارائه گزارشی در زمینه فعالیت‌های انجام گرفته در پژوهشکده، یادآور شد: هم‌اکنون در درمان نازائی به خارج از کشور احتیاجی نداریم و در این عرصه فعالیت‌های موثری در سطح کشور انجام شده است.

نصراصفهانی بیان داشت: در حال حاضر روش ژنتیک قبل از زایمان نیز در حال انجام است و قبل از اینکه جنین در داخل رحم گذاشته شود می‌توان بیماری‌هایی نظیر مونگولیسم و تالاسمی و غیره را شناسایی و از تولد چنین نوزادانی جلوگیری کرد/س.

برچسب ها: اصفهان ، پژوهشکده ، رویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.