نعمت بخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ابراز تاسف شرکت "پژو" و "رنو" از قطع روابط با ايران/ "خودروهاي قديمي" دليل نارضايتي مردم

دبير انجمن خودروسازان کشور با بيان اينکه نمايندگان رنو و پژو از قطع روابط با ايران ابراز تاسف كردند،‌گفت: اين دو شرکت تنها دستورات دولت‌شان را اجرا کردند، حتي به گفته نماينده رنو، اين گروه خودروسازي خواستار ادامه همکاري با ايران در زمان تحريم‌ها بودند اما با تهديد آمريکا مبني بر تعطيلي خطوط توليد اين شرکت در اين کشور مواجه شد.

احمد نعمت‌بخش دبير انجمن خودروسازان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به ورود خودروسازان خارجي به ايران اشاره کرد و اظهار داشت: طي جلسه‌اي که نعمت‌زاده (وزير صنعت، معدن و تجارت) با نمايندگان رنو و پژو برگزار کرد، برخوردي جدي با آنها داشت و مسئله قطع يک طرفه روابطشان با ايران را متذکر شد.
 
وي با بيان اينکه نمايندگان رنو و پژو نيز از اين موضوع ابراز تاسف کردند،‌ تصريح کرد: رنو و پژو تنها دستورات دولت‌شان را اجرا کردند، حتي به گفته نماينده رنو، اين گروه خودروسازي خواستار ادامه همکاري با ايران در زمان تحريم‌ها بود اما با تهديد آمريکا مبني بر تعطيلي خطوط توليد اين شرکت در امريكا مواجه شد.
 
نعمت‌بخش افزود: نمايندگان اين دو شرکت قول ادامه همکاري را پس از لغو تحريم‌ها دادند.
 
وي تصريح كرد: متاسفانه در اين مدت اخبار غيرواقعي زيادي در خصوص جلسه وزير صنعت با خودروسازان خارجي منتشر شد اما واقعيت اين است كه هر دو طرف خواستار احياي دوباره روابط بودند.

دبير انجمن خودروسازان کشور در ادامه با بيان اينکه در اروپا تقريبا هيچ كدام از خودروسازان در حد ظرفيت خود کار نمي‌کنند، اظهار داشت: سرانه خودرو در ايران هر 5 نفر يک خودرو ولي در امريکا و اروپا هر 3 نفر 2 خودرو است، از اين رو آنها به دنبال بازاري براي استفاده از ظرفيت خودروسازي خود هستند.
 
وي تصريح کرد: قطعا اگر قرار باشد ما هم مقابله به مثل کرده و به دليل قطع يک طرفه روابط از سوي آنها هم‌اکنون اقدام به همکاري نکنيم اشتباه بزرگي را مرتکب شده‌ايم.
 
نعمت‌بخش اظهار داشت: به عنوان مثال خودروي 206، 80 درصد توليد داخل و خودروي L90، درصد 60توليد داخل است که هر دوتوانسته‌اند رضايت مردم را جلب کنند، بنابراين اگر قرار باشد اين محصولات را توليد نکنيم هم قطعه‌سازان و هم خودروسازان ما متضرر خواهند شد.
 
وي در خصوص افزايش کيفيت خودرو نيز افزود: بعضي از قطعاتي که وابسته به پژو بود از چين وارد کشور شد، البته اين محصولات استانداردهاي اوليه را دارا هستند اما فاقد استانداردهاي کامل اروپايي هستند از اين رو احياي همکاري‌هاي ايران و اروپا در افزايش کيفيت خودرو نيز تاثيرگذار خواهد بود.
 
دبير انجمن خودروسازان کشور به تسريع روند توسعه محصولات اشاره کرد و گفت: عمده نارضايتي مردم به دليل خودروهاي قديمي است بنابراين اگر توسعه محصولات سرعت گيرد و خودروهاي جديد به بازار عرضه شود، قطعا رضايت مردم نيز جلب خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: خودرو ، تحریم ، پژو ، رنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار