گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت

از احتمال حضور "نعیمه اشراقی" در هفته جاری در دادگاه تا برگزاری دادگاه "بیمه ایران" طی روزهای متوالی

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله احتمال حضور "نعیمه اشراقی" این هفته در دادگاه، یادداشت سعید مرتضوی در خصوص اتهامات کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره فعالیت‌های تأمین اجتماعی، برگزاری جلسات دادگاه "بیمه ایران" در روزهای دوشنبه سه‌شنبه و چهارشنبه، توضیح جزئیات پرونده‌های فساد "سه هزار میلیاردی" و پولشویی "علی عیاشی" توسط سراج، مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله احتمال حضور "نعیمه اشراقی" این هفته در دادگاه، یادداشت سعید مرتضوی در خصوص اتهامات کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره فعالیت‌های تأمین اجتماعی، برگزاری جلسات دادگاه "بیمه ایران" در روزهای دوشنبه سه‌شنبه و چهارشنبه، توضیح جزئیات پرونده‌های فساد "سه هزار میلیاردی" و پولشویی "علی عیاشی" توسط سراج، مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.


**  زمان ارسال شکایت در خصوص  پرونده "نعیمه اشراقی"، 5 آبان ماه بوده که به شعبه 4 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال شده است.




احتمال حضور "نعیمه اشراقی" این هفته در دادگاه

مسئول هيئت خانواده شهدا و ايثارگران از احتمال حضور "نعیمه اشراقی" در دادگاه طی هفته جاری خبر داد.


**سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی در یادداشتی به اتهامات کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره فعالیت‌های تأمین اجتماعی در دوره مدیریت وی پاسخ داده که  متن کامل جوابیه سعید مرتضوی در مورد اتهامات کمیته تحقیق و تفحص مجلس در سایت باشگاه خبرنگاران، قابل رویت است.  




بابک زنجانی و هلدینگ سورینت قشم حتی یک چوب کبریت هم از سازمان تأمین اجتماعی تحویل نگرفته/ واگذاری 138 شرکت کذب محض است

 سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی در یادداشتی به اتهامات کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره فعالیت‌های تأمین اجتماعی در دوره مدیریت وی پاسخ داد.


** مراجعه کننده‌گان به این دفاتر با ثبت شکایت خود و دریافت کد پیگیری از سامانه رسیدگی به شکایت‌های دیوان می‌تواند در هر نقطه کشور از روند و نتیجه رسیدگی به شکایت خود مطلع شود.




ضعف سلامت اداري شایسته یک نظام اسلامی نیست

 رئیس دیوان عدالت اداری کشور در حاشیه افتتاح دفتر نمايندگي این ديوان در شهركرد گفت: با افتتاح دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها دیگر لزومی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری در تهران و طرح شکایت و ارائه دادخواست‌ها نیست زيرا که این پاسخگوی نیاز مراجعان خواهد بود.


** قاضی محمدی کشکولی ریاست این دادگاه را بر عهده دارد و در این جلسه تمام متهمان پرونده به همراه شاکیان و نماینده حقوقی آنها حضور دارند.





ختم جلسه دادگاه/ خبری از "م.ر" نبود/ دریافت 80 میلیون تومان دستمزد از سوی متهم"خ"/ ادامه رسیدگی فردا ساعت  09:30

قاضی کشکولی ختم رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران طی امروز را اعلام کرد و ادامه جلسات دادگاه فردا ساعت 09:30 صبح دنبال می‌شود.


** دانشجويان دانشكده حقوق دانشگاه تهران به همراه تعدادي از اساتيد و اعضاء هيات علمي روز دوشنبه(18آذرماه) با آيت‌الله محسني گركاني رئیس ديوان عالي كشور ديدار و از بخش‌هاي مختلف ديوان عالي كشور بازديد کردند.






اطاعت از ولایت فقیه حرکت به سوی تعالی است

رئيس ديوان عالي كشور گفت: اقتدار كشور ما زمينه ساز امنيت پايدار است كه در پرتو ولايت فقيه محقق مي‌شود كه در حقيقت اطاعت از ولايت فقيه و پيروي از آيه كريمه واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا است و ملت ما بايد از هرگونه تفرقه پيش گيري نموده و با پيروي از مقام معظم رهبري است، دست به دست يكديگر داده و به سوي پيشرفت و تعالي كشور حركت کند.


** متاسفانه امروز در جامعه شاهد افراط و تفریط در مسایل مختلف هستیم که این موضوع ما را دچار چالش‌های عدیده‌ای کرده است.



سخنان غرب و آمریکا منافقانه است

رئیس دیوان عدالت اداری خطاب به شیفتگانی که ارتباط با آمریکا و توافق با استکبار را راه حل تمام مسایل می‌دانند، گفت: این افراط است که گمان کنیم حل مشکلات ما در گروه توافق با آمریکا و قدرت‌های غربی است.


** روز سه‌شنبه (19آذرماه) قاضی محمدی کشکولی ادامه رسیدگی به پرونده متهمان این اختلاس بزرگ را دنبال کرد.





پایان دومین جلسه دادگاه اختلاس از بیمه ایران/ ادامه دادرسی فردا ساعت 9:30 صبح

نماینده داستان در آغاز جلسه دادگاه امروز کیفرخواست کلیه متهمان را قرائت کرد که پولشویی و تحصیل مال نامشروع مهمترین جرم متهمان است.


** حماسه اقتصادي در گروهمكاري قواي سه گانه و ادرات و نهادها و مبارزه بي امان با مفاسد اقتصادي بي شك محقق خواهد شد.



كسب اعتماد عمومي مردم بزرگترين سرمايه دستگاه قضا


 معاون اول قوه قضائيه در مراسم معرفی رئيس كل جديد دادگستري استان اردبيل گفت: كسب اعتماد عمومي مردم بزرگترين سرمايه براي دستگاه قضاست.


** جلسه هيات عمومي اصراري كيفري ديوان عالي كشور صبح روز سه‌شنبه(19آذرماه) به رياست آيت‌الله محسني گركاني و قضات عالی رتبه برگزار شد.



عدم توجه به مسایل اخلاقی مهمترین علت افزایش پرونده‌های کیفری است


 رئیس دیوان عالی کشور افت مسائل اخلاقي در جامعه را يكي از علل افزايش پرونده‌هاي كيفري دانست.


** خوشبختانه دادسرا و دادگاه‌هاي تهران روي  پرونده "علی عیاشی"  كار كرده و اموالي از بستگان عياشي شناسايي و در حال رسيدگي است.




جزئیات پرونده‌های فساد "سه هزار میلیاردی" و پولشویی "علی عیاشی"

رئيس سازمان بازرسي كل كشور صبح امروز در همايش مبارزه با فساد و ارتقاي سلامت نظام اداري در اهواز، جزئيات برخي پرونده‌هاي مهم استان خوزستان و شهر اهواز از جمله پرونده فساد سه هزار ميلياردي، پرونده فساد پولشويي علي عياشي و پرونده حادثه سد كارون را تشریح کرد.


** براساس حکم رئیس سازمان بازرسی کل کشور، "علی اصغر نعمتیان" به عنوان سرپرست دفتر نظارت، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات این سازمان منصوب شد.



دو انتصاب جدید با حکم سراج

 طی حکم ناصر سراج، مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و سرپرست دفتر نظارت، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات این سازمان منصوب شدند.


**روز چهارشنبه (20آذرماه) قاضی محمدی کشکولی ادامه رسیدگی به پرونده متهمان این اختلاس بزرگ را دنبال کرد.




تهام برخی افراد توسط قاضی دادگاه/ پولشویی و معاونت در اختلاس در صدر اتهامات/ اعلام تنفس، ادامه دادرسی ساعت 13

سومین روز برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران صبح امروز برگزار شد و طبق روال روزهای گذشته پولشویی و معاونت در اختلاس در صدر اتهامات وارد شده به متهمین قرار داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار