سناتور آمریکایی :

با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران فرصت دیپلماتیک به دست آمده را به مخاطره نیاندازیم

روزنامه هافينگتون پست نوشت يک سناتور آمريکايي از همکاران خود خواست با تحريم‌هاي جديد راه مذاکرات هسته اي را سد نکنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ به نوشته اين روزنامه آمريکايي در اينترنت، سناتور "جي راکفلر" در سخناني در مجلس سناي آمريکا گفت : براي اولين مرتبه در چند سال گذشته، فرصتي واقعي براي مذاکره با ایران به جاي اقدام نظامي به دست آمده است.

اين سناتور آمريکايي توافق موقت ميان ايران و گروه پنج به علاوه يک را اولين گام اميدوار کننده توصيف کرد و از همکارانش خواست با تصويب تحريم‌هاي جديد در اين برهه زماني، آن را به مخاطره نياندازند.

وي گفت: اگر ايران توافق را نقض کند، آن وقت ما مي‌توانيم به سرعت و هر زماني که لازم باشد تحريم‌هاي جديدي را بر ضد اين کشور اعمال کنيم.

سناتور راکفلر افزود: اين مسئله کاملا واضح است و من درک نمي کنم چرا برخي از سناتورها نظر ديگري دارند.

وي در ادامه گفت اين راهي طولاني است اما يک فرصت ديپلماتيک واقعي است . وي از همکاران خود خواست به اين فرصت به دست آمده وقت بيشتري بدهند.

راکفلر گفت: از همکاران خود مي خواهم در نظر داشته باشند که اعمال تحريم هاي جديد در اين برهه زماني چقدر مي‌تواند غير ضروري و پرمخاطره باشد. تحريم‌هاي جديد مي‌تواند موجب نقض توافق موقت باشد. چنين اقدامي مي‌تواند موجب جدايي ما از شرکاي مذاکره کننده در گروه پنج به علاوه يک شود و در نتيجه مذاکرات دشوار براي رسيدن به توافق نهايي را با مشکل مواجه کند.

وي افزود وقتي فرصتي پيش آمده که تنها شانس براي حل اين مسئله بدون استفاده از نيروي نظامي است، چرا بايد آن را به خطر بياندازيم يا در آن اختلال ايجاد کنيم؟ 

سناتور راکفلر گفت: همه ما در دوازده سال گذشته با جنگ زندگي کرده‌ايم. همه ما شاهد هزينه سنگين مالي و جاني اين جنگ‌ها و باري که بر دوش نيروهاي ما، خانواده‌هايشان و اقتصاد ما داشته، بوده ايم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار