استفاده از تصاویر برهنه "کارلا برونی"برای هک‌کردن کامپیوترهای دیپلمات‌های اروپایی

یک شرکت آمریکایی متخصص در امنیت سایبری اعلام کرد هکرهای چینی در سال ۲۰۱۱ تصاویری ساخته شده "برهنه کارلا برونی" همسر رئیس جمهوری سابق فرانسه را به منظور هک کردن کامپیوترهای شماری از دیپلمات های اروپایی، منتشر کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه‌؛ شرکت آمریکایی ''وایر ای'' اعلام کرد، عکس های "کارلا برونی" در سال ۲۰۱۱ توسط هکرهای چینی، هک شدند. 

بر اساس این گزارش، این شرکت آمریکایی،با توضیح نحوه این عملیات، افزوده است که هکرها از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ از تصاویر ساختگی "کارلا برونی" که او را برهنه نشان می داد، استفاده کردند تا بتوانند کامپیوترهای شخصی شماری از دپیلمات های اروپایی از کشورهای "پرتغال"، "چک"، "لیتوانی"، "بلغارستان" و "مجارستان" را هک کنند. 

بنا بر توضیح این شرکت، یکی ار تکنیک‌هایی که برای هک کامپیوترهای دیپلمات ها به کار رفت، ارسال ایمیل هایی حاوی عکس های ساختگی برونی به آن‌ها است. در این صورت، اگر دیپلمات ایمیل مذکور را باز می کرد، کامپیوترش به ویروسی آلوده می شد که امکان کنترل آن را راه دور را فراهم می کرد. 

این گزارش افزوده است که هکرهای چینی به شکلی قوی، کامیپوترهای شرکت کنندگان در نشست مقدماتی کنفرانس سران گروه ۲۰ در سال ۲۰۱۱ را هدف قرار دادند. آن هنگام سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه بود. 

بنا بر این گزارش، هکرها موفق به نفوذ به کامپیوتر ۲۱ تن از دیپلمات های شرکت کننده در نشست مقدماتی شدند که دیپلمات های ۵ کشور یاد شده، از جمله آن ها هستند. 

گفتنی است، دولت چین می گوید که هیچ نقشی در این عملیات نداشته است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار